Dag 22 Nieuwe schoenen en Rosalie (378 km)

29 september 2021 - Ledigos, Spanje

De hak van de  schoen is door. Niet te repareren. Amper 600 km voor een gerenommeerd merk. Zal er toch een mailtje aan wijden naar de sportzaak in Eindhoven. Vandaag op nieuwe schoenen 23 km. Houd mijn hart vast maar het loopt goed af. Ze lopen heerlijk.

Gisteren om half zeven in de kerk. Clarissen. Slotzusters achter tralies dus. Het rozenkrans gebed (rosalie) is goed te volgen. Daarna de vespers. Ik zoek ondertussen in Google welke psalmen vandaag aan de beurt zijn. Ik zit toch met mijn rug naar ze toe. Ik neem het geluid op om te gebruiken in het filmpje van vandaag. 19:45 weer buiten.

Prachtige kunst op de binnenplaats.

Vanmorgen vroeg weg. 23 km één lange eindeloze gravel weg. Na 7 km ben ik over de helft van de camino Franchès. Het stuk van St Jean pied de Port naar Santiago. Als ik reken tot Finesterra bereik ik dat halfweg punt overmorgen.

Leonie opperde dat mijn verhalen lijken op die van de Pax Christie voettochten die ik lang geleden veel gelopen heb. Dat is ook zo. Toen trok je 4 dagen met een vaste groep op. Nu is het een grote familie van honderden pelgrims die je ontmoet en weer loslaat. Maar de kern dat je ervaart dat je als mens het goede nastreeft en samen deelt. Het besef als je dit onderweg zijn, je eigen kon maken als mensheid. Wat zou de wereld dan mooi en veilig zijn. Zoiets. Genoeg om over te mijmeren.

1. Leonie Brok-Elfering:
    29 september 2021
    Dat zou zéker een mooie vredige wereld worden. Mensen die de elkaar zien en elkaar willen weten.
  2. Margo Crombach:
    29 september 2021
    Wat fijn dat je een vlakke route had met je nieuwe schoenen Willem.
  3. Marga:
    29 september 2021
    Oeps, da’s fijn dat jouw nieuwe schoenen meteen goed lopen!
    Ik heb zo het idee dat iedereen tijdens zo’n voettocht ont-moet en er ruimte komt voor ontmoeting met de ander en je eigen kern.
    Al het moois en zachts komt naar boven.
    Ik ervaar het ook door het Hospice en Kloosterwelle. Tot stilstand komen!
    Liefs en tot later!
  4. Willem:
    Willem:
    29 september 2021
    Zeker ervaren we die momenten hopelijk allemaal. Dat sterkt dan. Ik denk dat je twee plekken benoemd waar dat heel condens gebeurt. Mooi!