Dag 23 Veel saaie kilometers (404 Km)

30 september 2021 - Bercianos del Real Camino, Spanje

Weinig mensen gesproken  vandaag. Veel drukke Spanjaarden die in groepen lopen, daar kom je niet tussen als je geen Spaans beheerst. Wel weer veel kilometers, 26 km en ze lopen heerlijk. Mijn hoofd wil ook wat rust voel ik. Verstand op nul, lopen en mijn  luisterboek afgeluisterd. Wat een aanrader.

Camino

Het speelt op een Frans stuk van de  camino vanaf  Le Puy en Velay. (Ik kom hier veel Fransen tegen die daar inderdaad zijn begonnen. Toen ik twee jaar geleden liep in Frankrijk vanuit Lourdes heb ik een week niemand gezien.)

Een Nederlandse die er na 20 jaar huwelijk achterkomt dat ze is getrouwd met een Servische oorlogsmisdadiger. Hij heeft een andere identiteit geregeld na zijn vlucht na Srebrenica maar zwijgt daarover. Prachtig geschreven, spannend  en het geeft zo'n goed inzicht hoe mensen zover van zichzelf weg raken dat ze tot extreem gewelddadige oorlogshandelingen kunnen komen.

Vlak voor Shagún een officiële mijlpaal voor halfweg. De Spanjaarden beginnen te tellen in Roncesvalles, vandaar het verschil denk ik met de mijlpaal gisteren van de andere pelgrims.

1. Margo Crombach:
    30 september 2021
    Ik ben hetzelfde boek aan het lezen Willem. Echt een aanrader.
  2. Willem:
    Spannend hè...
  3. Margo Crombach:
    Echt wel
  4. Frans en Marianne:
    30 september 2021
    Als je zo die prachtige beelden ziet, is dat mooie lied zo toepasselijk: feel in heaven. Veel groeten. Frans en Marianne
  5. Marian van de ven- van dartel:
    1 oktober 2021
    al zie je geen trein, je gaat als een trein, het gaat goed hoor!
  6. Willem:
    1 oktober 2021
    Geen TGV hoor. Maar een boemeltje komt er ook.