Dag 26 Léon vind ik te druk (472 Km)

3 oktober 2021 - San Martín del Camino, Spanje

De hele week wordt er op zondag regen verwacht. Een mooie gelegenheid om te rusten in Léon. Maar gisteren bleek dat de regen vooral in de vroege uurtjes zal vallen. Ik besluit door te lopen. Gisteren was ik zo vroeg daar, dat ik alles kon doen wat ik wilde. Bovendien is het zo druk met festiviteiten, ik ga er van lopen.

Ik stond om 6:10 beneden. De regen kletterde op het dak van het bijgebouw. Mijn regencape om, de rugzak goed beschermd en als ik naar buiten stap stopt het met regenen. Na anderhalf uur de cape weer uit. Maar wel mijn jas aan. Het blijft de hele dag een harde koude wind, we klimmen naar 900 meter.

Inderdaad Henk. Ik loop via een prachtige brede wandelboulevard langs de rivier de Bernesga de stad uit. Ik moet uitkijken dat ik niet over de eikels (die van de bomen) struikel.

Kan kiezen: 24 km langs de N120 of 4 km meer door het buitengebie. Die N120 is al de hele week erg stil, dus ik kies voor gemak niet voor stilte. Nou die N is vandaag op zondag veel drukker ineens. Geeft niet. Ik mijmer lekker. Soms wat Cello-muziek. Weinig Pelgrims vandaag.

Het lopen gaat iets minder vanzelf. Komt door de glooiingen denk ik. De herberg in  San Martin is gezellig. Gedreven eigenaresse, ze kookt vegetarisch en haar man doet de was voor iedereen. Eén nadeel, ik kan pas om 7:00u weg morgen. Dat wordt dus uitslapen 🤣🤣🤣.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leonie Brok-Elfering:
    3 oktober 2021
    Ach, ach, dat uitslapen. Daar ben je nog nooit goed in geweest. Ik wens je veel sterkte daarmee. Wie weet, valt het je mee. En dat de regen verder ook maar weg mag blijven. Ik vind je stoer, heel stoer. Dikke kus
  2. Annemiek en Theo Legius:
    Mag ook een keer, toch?
  3. Margo Crombach:
    3 oktober 2021
    Misschien heb je dan voor 7 uur al kans op een ontbijtje. En gezelligheid kent geen tijd toch?
  4. Willem:
    3 oktober 2021
    Zo raar Margo. De eerste etappe ontbeet ik vroeg, daarna die enorme inspanning en ik werd doodziek. Later ontbijten bevalt me veel beter. En die Spanjaarden eten zo laat, dat valt ook niet goed. Tussen 14:00u en 16:00u uitgebreide lunch en tussen 19:30 en 22:30 licht diner. Ik kies voor die lunch tegen 15:30 en eet daarna niet meer. Dat is een heerlijk ritme. Dus geen ontbijt morgenvroeg...😏
  5. Margo Crombach:
    3 oktober 2021
    Helemaal goed Willem, als jij je daar beter bij voelt vooral zo doorgaan.
  6. Sanneke:
    4km of 24km en je kiest voor 24? Ik snap iets niet 🤔
    Verder were een heerlijk verhaal en ik geniet van het meelezen en kijken xx
  7. Willem:
    Ik zie het. 24 km of 4 km meer. Ik heb het aangepast. 😘
  8. Leonie Brok-Elfering:
    3 oktober 2021
    Je filmpje van vandaag vind ik prachtig!
  9. Frans en Tilly:
    3 oktober 2021
    Geen ontbijt en geen diner..Eet je dan maar 1x per dag?

Wat fijn om te lezen wat je onderweg allemaal meemaakt Willem!
    Met anderen 🚶🏻‍♂️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶🏿‍♂️🚶‍♀️🚶🚶🏻‍♂️🚶🏾‍♀️🚶‍♀️en met jezelf.🚶🏽
    Heel fijn om te lezen.
  10. Willem:
    3 oktober 2021
    Het ontbijt wat later op de ochtend, tegen 10:00 kom ik vaak wel wat tegen. En tussendoor een appel of ander fruit. De kunst is hier wel om spullen zonder suiker te vinden. Ze stoppen echt overal suiker in.
  11. Zr Elisabeth:
    3 oktober 2021
    Beste Willem ik bewonder je steeds om iedere dag de moed heb om zoveel km te lopen maar ik lees je vreugde bij het lopen en het zien van heel veel moois heel veel goede moed Willem ik blijf in de geest iedere dag met je mee gaan sterke en veel groetjes van m
  12. Marga:
    4 oktober 2021
    Goede morgen Willem,
    Lekker uitgeslapen? Fijne dag weer!