Hangen in de bus Dag 1

10 oktober 2022 - Parijs, Frankrijk

Lieve mensen
Ik ben via Parijs op weg naar Porto. Vanmorgen vroeg met de Flixbus vertrokken in Eindhoven en nu wachten in Parijs op de aansluiting. Morgenavond in Porto en woensdag te voet opnieuw op weg naar Santiago. Dit is het filmpje vandaag.
Als je me vorig jaar na terugkomst had gezegd dat ik nu weer zou lopen, zou ik je meewarig hebben aangekeken. Natuurlijk niet, dat doel is klaar. Maar het is dus niet klaar.

Tegelijk voel ik me opgelaten. Er zitten 59 volgers in mijn reislogger. Jullie hebben je vorig jaar aangemeld en na de tijd niet afgemeld. En jullie krijgen nu allemaal dit verhaal in je postbus. Vorig jaar koos je daar voor, maar nu volgt het ongevraagd en dat voelt niet lekker.

Heel alsjeblieft, als je hier geen zin in hebt, neem dan even de moeite om je naam weg te halen bij Reisblogger. Ik zie dat toch niet, alleen maar dat het minder volgers zijn geworden. En ja, misschien ga ik je wel missen als je niet meer reageert. Maar voel je heel alsjeblieft vrij om niet meer die mailtjes te krijgen. En nogmaals dank voor je support vorig jaar.

En als je blijft en weer een stukje meereist, LEUK!
Dan krijg je de komende 18 dagen elke dag weer een verhaaltje en een filmpje van een oude vent die ontdekt dat Santiago je niet zomaar loslaat. En dat er nog heel wat andere camino’s naar toe lopen. Deze Portugese is wat korter, met aan het eind de tocht naar die andere kustplaats, Muxia. Dat is het plan en dan zal het zo’n 320 km worden denk ik. Daar heb ik zo’n 14 dagen voor, als ik de reisdagen met de bus er af trek. Als ik tijd over heb, dan heb ik nog wel wat leuke ideeën, daar kom ik op terug. Kortom het gaat net als in het wereldnieuws ook over energieverbruik en groen en duurzaam reizen, maar wel gezelliger en leuker hoop ik.

Misschien tot morgen

Willem

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marga:
    10 oktober 2022
    Natuurlijk wil ik je weer volgen Willem. Goede reis verder en een bemoedigende digitale hug.
  2. Willem:
    Ja die voel ik..
  3. Gerard:
    Succes Willem!
  4. Willem:
    Dankjewel
  5. Gerard en Marie-José:
    10 oktober 2022
    Hallo lieve Willem, dank je wel voor je berichtje. Wij blijven je heel graag volgen en wensen je een hele goede Camino trip. Groetjes van Gerard en Marie-José
  6. Willem:
    10 oktober 2022
    Fijn hoor, doet me goed.
  7. Henny:
    10 oktober 2022
    Hallo Willem, wat goed dat je wéér op stap gaat, dwz...lopen !! En natuurlijk volgen wij , Jacques & Henny, je wéér op de voet !! Dus.... wij blijven aangemeld.....succes !
    Warme groet uit R.veer
  8. Willem:
    Leuk. Lieve groet terug
  9. Carla:
    10 oktober 2022
    Hé, je bent al vertrokken, ik had gedacht dat ik je nog even goede reis kon wensen op de repetitie. Dan maar hier: veel succes en plezier weer 🙂
  10. Willem:
    👍 dankjewel
  11. Frans en Marianne:
    10 oktober 2022
    Nee geen naam weghalen!! We volgen je weer heeeeel graag. Alvast goeie reis en lieve groeten. Heerlijk voor ons om naar uit te kijken! Lieve groet.
  12. Willem:
    Lief jullie reactie
  13. Frans en Marianne:
    10 oktober 2022
    Nee Willem onze namen gaan er niet vanaf. Fijn om weer mee te mogen reizen. We zien ernaar uit. Mooie en goeie reis en lieve groet van ons.
  14. Willem:
    Lief jullie reactie.
  15. Chris Plasmans:
    10 oktober 2022
    Blij dat je me hebt gemaild en volg je met veel belangstelling. Els en ik hebben ook de tocht vanuit Porto gelopen. Veel succes Willem en vooral genieten.
  16. Willem:
    10 oktober 2022
    Ik hoorde dat van Marianne, leuk! Welke route liepen jullie? Langs de kust of meer de oude route?
  17. Gabi en Ferenc:
    10 oktober 2022
    We willen meereizen!!!! Veel plezier en success!
  18. Willem:
    10 oktober 2022
    Lief hoor. Ik weet hoe graag je in de echt had meegelopen Gaby. Wie weet?
  19. Niesje:
    Heel een succes Willem 💫 🍀 🥾
  20. Willem:
    👍 🙏
  21. Clemens Crombach:
    10 oktober 2022
    Heel fijn, Willem, om te genieten van jouw mooie reisverhalen. Dus ga heerlijk verder lopen en naar ik hoop en je toewens in goede gezondheid en opperbeste stemming.
    Groet,
    Clemens
  22. Willem:
    11 oktober 2022
    Dankjewel Clemens. Blij mee...
  23. Elise E:
    10 oktober 2022
    Hee wat ontzettend fijn om weer een beetje 'mee te mogen lopen'
  24. Willem:
    11 oktober 2022
    Wat Leuk Elise. Ik hoop zo dat we ook in de echie een keer bijpraten en herinneringen ophalen...
  25. Zr Elisabeth:
    10 oktober 2022
    Ik wil graag je reisverhalen lezen sterkte en goede moed groetjes van mij
  26. Willem:
    11 oktober 2022
    Fijn dat je meeloopt Liesbeth. Op een of andere manier heb ik dan het gevoel dat Onze Lieve Heer er ook bij is...
  27. Geertje Tobé:
    10 oktober 2022
    Wat een verrassing! Weer op avontuur!
    Een hele rijke reis gewenst en we reizen graag met je mee. ❤️
  28. Willem:
    11 oktober 2022
    Super... Ik mis jullie vrolijke en bezinnende noten nu ik niet meer werk bij Amarant.
  29. Jolanda Donders:
    Hoi Willem,
    Ik wil heel graag je verhalen lezen en op deze manier mee lopen met jou.
    Succes
  30. Willem:
    11 oktober 2022
    Dat is me heel dierbaar Jolanda. Dankjewel.
  31. Jenneke:
    11 oktober 2022
    Dag Willem, alhoewel ik je bij zang ongetwijfeld mis wens ik je veel genoegen voor jouw Wandelreis. Je schrijft alsof ik.erbij ben!
    Groet,
    Jenneke
  32. Willem:
    11 oktober 2022
    Weten dat je kunt gaan waar geen weg is. Jij kunt zeker mee op reis. Succes donderdag in gedachten ben ik er bij.
  33. Jeanny:
    11 oktober 2022
    Hey lieve Willem, je gaat dus weer op wandeltocht waarbij de innerlijke reis onvermijdelijk is. Lach, huil, bid en verwonder (Ramses Shaffy)
  34. Willem:
    11 oktober 2022
    Voor de innerlijke reis doe jij niet onder Jeanny. Leuk dat je meeloopt
  35. Robert Zwanenberg:
    11 oktober 2022
    Hoi Willem! Leuk om je weer te volgen! Het is voor mij altijd een leuke onderbreking tijdens het werk om je verhalen te lezen. Buen camino!
  36. Willem:
    11 oktober 2022
    Voor een glimlach doe ik het.
  37. Geertje Tobé:
    11 oktober 2022
    Daarnet kreeg ik een nieuw lied voor jou, maar ik weet niet hoe ik dat jou kan laten ontvangen
  38. Willem:
  39. Chris Plasmans:
    Hallo Willem, even nog over onze route :
    Vanuit Porto eerst langs de oceaan tot aan de potugees/spaanse grens. Toen het binnenland in en bij Valença naar Tui de grens overgestoken. Daar kregen we veel meer het echte "caminogevoel".
  40. Willem:
    11 oktober 2022
    Al lezend had ik het idee dat de binnenland route veel ouder is en authentieker moet voelen. (Hoewel ik ook lees dat er veel verhard is en asfalt.)
    Ook jullie bevestigen dat gevoel. Dankjewel Chris.
  41. Peter:
    11 oktober 2022
    Ik ben verbaasd, en niet gedacht dat je weer ging lopen. Hoe dan ook succes!!!
  42. Herma:
    12 oktober 2022
    Blij dat ik zelf even keek of je al wat had gepost. Ben spontaan buiten de mailing gevallen. Wil natuurlijk niets missen. Rust lekker in de bus en dan ....op weg. Fijne tijd🙏🏼😘
  43. Willem:
    Fijn dat je meeloopt 😘
  44. Marian van de ven- van dartel:
    12 oktober 2022
    IK BLIJF HOOR!
    KOM MAAR OP MET JE VERHALEN!
  45. Mieke Dankers:
    Hoi Willem,
    Fijn dat ik weer mee mag lopen en leuke filmpjes krijg van jouw wandeltocht.
    Groetjes van Theo en Mieke
  46. Willem:
    13 oktober 2022
    Dankjewel, jullie zouden hier je hart op kunnen halen met jullie loopervaring.
  47. Herma Verspaandonk-Brok:
    14 oktober 2022
    Late reactie Willem, je mailtjes waren in de ongewenste mail terechtgekomen. Maar ze zijn nog steeds gewenst :-). Ik wens je een goede tocht toe en ik zal met plezier je verslagen lezen.
    Groetjes, Herma