Iet giet oan

12 april 2019 - Eindhoven, Nederland

Nou zeg, wat een spannende week. Vanmorgen in het ziekenhuis de fietstest gedaan. Dan moet je met masker op en plakkertjes rondom, je ongans fietsen. Nou ben ik al jaren een electrische fiets gewend. Hier zat ook wel veel electriciteit aan verbonden, maar het werkte toch anders. Moest zelf flink trappen. Voor mijn neus een gigantische afbeelding van alle 21 bochten van de Alpe D'Huez.

alpedhuez, poster bij de fietstest

"Als het niet meer lukt houdt u het nog 10 seconden vol meneer Brok." Dan knik je braaf en doe je dat. Het toerental tussen de 70 en 80 houden. En steeds voel je dat de "berg steiler wordt". In hele kleine stapjes voeren ze die weerstand op. Kon goed merken dat ik dit jaar veel gelopen heb, het ging voortvarend. Ik vond het heel spannend, komt die kortademigheid weer terug of niet? Die bleef gelukkig uit. Wel verzuring na 20 minuten, maar ik dacht "Yes!"

"Wij kunnen natuurlijk niets zeggen meneer Brok, we zorgen dat dokter Kemps over een uur alle resultaten heeft. En eh... een heel fijn tocht gewenst."
Ik schoot vol en in het douchhokje moest ik die tranen toch even verwerken. Dr. Kemps heeft vandaag niet meer gebeld, maar we zijn er helemaal klaar voor. Eten voor onderweg staat klaar, Willemien stapt morgen om half negen in Tilburg in de trein, wij vertrekken van Eindhoven om 8:15. Ik zal het nog rustig aan doen de eerste week. Eerst die dagen in Lourdes, en dan rustig opstarten denk ik.

De reis zelf valt tegen. Door vertraging missen we de aansluiting in Rotterdam. Hangen we op geïmproviseerde plaatsen in de volgende TGV. Daarna heel comfortabel met 320 km per uur naar het zuiden. De video "We gaan" laat je meer zien.

1. Marleen Heijltjes:
    12 april 2019
    Heel fijn te horen dat het goed gaat. Frits en ik hebben de hele week aan je gedacht. Als ik je blog mail niet had gekregen, had ik je geapt. Heel heel succes. En blijf goed naar je lichaam luisteren. 💋
  2. Henk:
    12 april 2019
    Spannend dus. Wat fijn dat we je kunnen volgen. Dank je daarvoor en heel veel succes. E ultreia Henk
  3. Mirjam:
    12 april 2019
    Wat een goed nieuws. Geniet van alles om je heen en wandel ze.😘
  4. Carla:
    12 april 2019
    Top, nu kun je gerust op weg! 🙂
  5. Margo Crombach:
    12 april 2019
    Goede tocht Willem, pas op jezelf
  6. Danny:
    12 april 2019
    Nog een paar uur en je gaat op reis.
    De reis zal gaan zoals die gaat.
    Elke indruk en soms ook het stille niets zullen voor altijd bij je blijven.
    Het ga je goed, lieve Willem
  7. Willemien:
    12 april 2019
    Goed nieuws, Willem. Ik wens jullie een goede nachtrust en morgenochtend zien we elkaar. Groet, ook aan Leonie.
  8. Herma:
    12 april 2019
    Hele fijne dagen in Lourdes samen en dan op weg.
    Willem, een geweldige tijd. Geniet, pas op jezelf en ga met God.
    Heel veel liefs, Herma
  9. Clemens Crombach:
    12 april 2019
    Geweldig, Willem, dat de reis kan doorgaan. IK wens jou, Leonie en Willemien het allerbeste toe en hoop dat jij een mooie en indrukwekkende tocht zult beleven. We blijven graag op de hoogte.
  10. Mariet&Jo Goossens:
    13 april 2019
    Geweldig Willem fijne dagen in Lourdes en goede reis.
    Pas goed op jezelf
  11. Jos:
    13 april 2019
    Precies op tijd weer "het ventje"! Willem, goede reis en geniet er van.
  12. Anneke:
    Well Done, mister Brok. Je kunt met een gerust hart lopen😉
    Goeie reis.
  13. Maria:
    13 april 2019
    Wij zijn erg blij voor je dat het blijkt mee te vallen en je "gewoon" je plannetje kunt gaan volgen.
    Geniet van de reis...…...en nooit met mate :)
  14. Annemiek en Theo Legius:
    13 april 2019
    Willem fijn dat je met een gerust hart op pad kunt gaan.
    Lekker ontspannen wandelen, dat je het kunt weet je, veel succes
    en plezier. We blijven graag op de hoogte van je tocht.
  15. Johan:
    14 april 2019
    Zet um op Willem!
  16. Ben Verberne:
    17 april 2019
    Willem, een goede reis. Ik trek met je mee. Samen met veel anderen. "Wat je thuis laat is meegenomen."
  17. Frans en Marianne:
    23 april 2019
    We volgen jou heel graag Willem. Een mooie en inspirerende tocht wensen we jou toe en zijn in gedachten bij jou én Leonie. Lieve groet!❤