Virussen die me bezig houden

13 maart 2020 - Eindhoven, Nederland

Barcelona en de streek tussen Pamplona en Burgos, waar ik de eerste week zou landen en door heen lopen, kleuren geel op het reisadvies kaartje. “Alleen als het strikt noodzakelijk is.”

Reisadvies Spanje

Het caminovirus, zo wordt er over gesproken op de Facebookpagina van caminogangers, heeft me al weer maanden te pakken, maar verliest het nu van deze Covid-19. Mijn hoofd snapt het allemaal wel. Natuurlijk wil ik niet opnieuw komen te hangen in Spanje. Maar de teleurstelling ga ik niet ontkennen.

Er blijven genoeg leuke dingen over, ik blijf
gewoon lekker wandelen, zet een nieuw tijdspad uit voor september en beweeg lekker mee in het eb-en-vloed-getij van ons kwetsbare leven. Vooral dankbaar dat ik deze keuzes allemaal kan maken...

Lieve groet allemaal

1. Henk:
    13 maart 2020
    Verdorie Willem het zit inderdaad niet mee. Maar wat een mooie slotzin aan je verhaal, mag ik hem gebruiken?
    Sterkte e ultreia e suseia!
  2. Willem:
    13 maart 2020
    Natuurlijk Henk, overzie jij al hoe het met de georganiseerde bedevaarttochten gaat lopen?
  3. Henk:
    13 maart 2020
    Zo jij bent ook vroeg wakker Willem. Nee ik overzie het nog niet maar als ik logisch nadenk denk ik dat ook daar een teleurstelling wacht. Ik verwacht namelijk dat dit nog maar een begin is van wat er komen gaat, maar jij hebt me nu met die mooie volzin een nieuwe start gegeven. Bedankt daarvoor en we'll meet again.
  4. Marga:
    13 maart 2020
    Jammer, Willem, echter een verstandige keuze voelt ook goed nadat hij ingedaald is...
  5. Margo Crombach:
    Goed Willem, beter nu teleurgesteld dan ziek in Spanje
  6. Elise E:
    13 maart 2020
    Hartelijke groeten vanuit de Noorse lock-down en ja, mooi gezegd, onze tijd komt wel weer.
  7. Henny:
    13 maart 2020
    Jammer voor je, maar Willem, één heel verstandig besluit.
    Vooral omdat je deze situatie van te voren weet heb je het alle rust kunnen overwegen.
    Als alles voorbij is liggen al die mooie pelgrimspaden / wandelroutes gewoon nog op je te wachten.....en zullen je extra verwelkomen !!
    Hartelijke groet, Jacques & Henny
  8. Mariet&Jo Goossens:
    13 maart 2020
    Jammer Willem maar een verstandig besluit. Voor nu veel wandelplezier in Nederland
    Groet Jo en Mariet
  9. Tries van Hout:
    13 maart 2020
    Ik kan wel zeggen een gemakkelijk besluit, maar ik vind het moedig en het lijkt me een heel moeilijk besluit. Ik denk wel dat het nu rust geeft, ook voor Leonie. Maar je kunt nog genoeg wandelen met dezelfde gedachte in je hoofd. Het is weer zo september.
  10. Geertje Tobé:
    Één van mijn liedjes:
    Het is wat het is.
    Zo is dat.
    Het is wat het is,
    Ga daarmee aan de slag.
    Doe wat je kunt in alle rust.
    Het hoeft niet maar het mag.
  11. Bart Zweerts:
    13 maart 2020
    Het zit je inderdaad niet mee....
    Maar wel een hele verstandige keuze. En zoals je zelf schrijft, zolang je zelf nog keuzes kunt maken....
    En ik denk dat Leonie ook blij is dat je deze keuze gemaakt!
    Blijf vertrouwen! Ik weet zeker dat het een keer gaat lukken!
  12. Mirjam:
    13 maart 2020
    Jammer dat je niet kunt gaan. Ik hoop echt dat het in september wel gaat lukken. Het gaat je zeker lukken.
  13. Gerard en Marie-José:
    13 maart 2020
    Wat goed van je dat je de knop hebt omgezet en dat je je reis hebt uitgesteld.
    En ik weet zeker dat er iemand nu heel erg blij is 😉
  14. Peter:
    13 maart 2020
    Lastige, maar verstandige keuze Willem. Het fijne: het wandelpad daar in Spanje loopt niet weg... 😉
  15. Annemiek en Theo Legius:
    13 maart 2020
    Sluit me aan bij alle bovenstaande reacties.
    Verstandig - rust voor Leoni - voor jezelf - wandelpaden hier - is zo september - virusvrij blijven - "is de beste keuze"
  16. Frans en Ine:
    13 maart 2020
    Jammer nu dat de wandelreis niet door kan gaan maar gelukkig ben je flexibel genoeg om hier positief mee om te gaan. Leonie daarentegen zal gerustgesteld zijn .Geniet nu maar van het lenteweer dat eraan komt lekker wandelen zonder zorgen en dromen van Spanje in september!!!
  17. Clemens Crombach:
    14 maart 2020
    Dag Willem,

Rationeel de beste keuze maar niet die van je hart. Kies voor je lijf en leden en kijk uit naar een nieuwe kans in september .
  18. Marian van de ven- van dartel:
    15 maart 2020
    wat een pech, niets aan te doen, overmacht. blijven proberen!