Dag 41 Vertrouwd onderweg

18 oktober 2021 - Vilaserio, Spanje

Gisteren veel rondgeslenterd in Santiago. 15 km bij elkaar. Toch voelde het als een rustdag. Met twee Schotten die ik sinds  O Cebreira veel tegenkom, nog een biertje gedronken. No alcohol?? Ze gingen bijna een tafel verder zitten. Beloofd dat ik nog een keer ga wandelen in Schotland, toen was het weer goed. Ze waren aan het wachten op hun Compostella. Ze waren vier biertjes verder aan de beurt.

Vanmorgen met de bus de stad uit. Ik zag dat lopen door de stad niet zitten. Daarna twee uur prachtig gewandeld. Haast een park zo mooi was het bos onderhouden. En zalige stille rust. Dan wordt de vraag vanzelf hoe nu verder? Bij mij gaat het dan vooral over het vertrouwen dat ik terug vind in mijn eigen geloof. Dat ik daar wel iets meer mee wil dan in de afgelopen jaren waarin ik me vooral afzette. Ik heb daar al over verteld. Opnieuw zoeken naar plekken van hoop. Ik heb zo mooi beleefd hoe dat nog bestaat en dat wil ik niet weer kwijt.

De zon schijnt. Ik heb een prachtig uitzicht vanuit deze herberg. Hier lopen toch wel weer pelgrims binnen nu en dat is meteen weer in de sfeer van de eerste weken. Zo'n 10 % van alle pelgrims die in Santiago aankomen, loopt door naar Finisterra en/of Muxia.

Het filmpje bij vandaag

1. Marga:
    Een dag vol contemplatie! 👍🙏🔝
  2. Leonie Brok-Elfering:
    Marga zegt het goed!
  3. Marian van de ven- van dartel:
    18 oktober 2021
    Hallo caminoganger, nu ben je het echt je hebt het bewijs.
    ik was in Rotterdam toen het je allemaal overkwam en kon dus niet reageren.
    de tranen schoten in mijn ogen toen je het plein bij de cathedraal opliep.
    zo emotioneel. en dan het zwaaien van het wierookvat.
    maar niets over dat je bij Jacobus geweest bent. het belangrijkste, of wil je dat voor jezelf houden?
    benieuwd hoe verder.
    Gefeleciteerd ook van Jan.
  4. Willem:
    18 oktober 2021
    Jacobus mag vanwege de Corona dit jaar niet geknuffeld worden. (Ik denk dat ze bang zijn dat hij ziek wordt) (flauw grapje)
  5. Willem:
    Maar wel begrijpelijk allemaal
  6. Cilly:
    19 oktober 2021
    Ben heel blij voor je dat je Santiago in goede gezondheid en welgemoed hebt bereikt en dat het je al zoveel gebracht heeft!
    Lieve groet, Cilly