Dag 16 Sanneke en Richard, hun begin. (291 km)

23 september 2021 - Hornillos del Camino, Spanje

Vandaag staat een beetje in het teken van onze Sanneke en Richard. Ze hebben elkaar voor het eerst ontmoet in deze herberg, Meeting Point. Het voelt heel speciaal om hier te zijn.

Een dorpje, je ziet het in de film, Rabé de las Calzada, heeft zo haar best gedaan om de pelgrims te  inspireren. Een heel sobere kapel, het raakte me zoveel meer dan de grote kathedraal in Burgos.

Lopen twee rugzakken voor me met de Nederlandse vlag. "Dat kan niet missen, waar komen jullie vandaan?" Wilma en Ernst zijn een dag na mij vertrokken uit Saint Jean PdP en komen uit Leiden. "We horen al de hele week of we Willem al hebben ontmoet." Nou nu dus. De beschrijving kon niet missen zeiden ze. Ze hebben het zelfde tempo als ik. Geweldig. Actief in de protestante gemeente in Leiden. Veel oecumenische contacten ook waar het verboden wordt door het bisdom Rotterdam. Dit gaat goed. Heerlijk gesprek. Wordt vervolgd, we gaan elkaar vast meer ontmoeten.

Gisteravond was er een viering naast het hotel. Heerlijk van genoten. Een voorganger die na de viering meteen naar buiten liep en sprak met zijn parochianen. Waar kennen we dat ook al weer van?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marga:
    23 september 2021
    Zo leuk om jouw blije toet te zien!
    sSaap lekker voor straks en een mooie tocht morgen!
  2. Frans en Marianne:
    23 september 2021
    Een dag met leuke en bijzondere ontmoetingen, Willem! We genieten ervan om met jou mee te mogen trekken, als pelgrim op afstand, maar zeer meelevend. Ik ben de afgelopen weken aan het lezen in het boekje van Herman Vuijsje "Pelgrim zonder God". Hij loopt de omgekeerde weg namelijk van Amsterdam (waar hij woont) naar Compostella. Herman loopt zoals hij het zelf zegt van het katholieke Noord-Spanje naar het goddeloze Amsterdam.....
    We vinden het zo knap dat mensen die uitdaging van kilometers wandelen aandurven. We zien uit naar de volgende etappe.
    Lieve groet beste pelgrim!

Frans en Marianne
  3. Bieke:
    Hallo Willem,
    Leuk dat je bent aangekomen waar Sanneke ook is geweest.
    En ja de avontuurlijke Nederlanders zijn ook op jouw pad verschenen. Top
    Groeten Bieke
  4. Annemiek en Theo Legius:
    23 september 2021
    weer een top filmpje met een gezellige ontmoeting,
    en aangekomen op een bijzondere plaats.
    Succes verder, bravo dit lukt je tot aan het eind.
  5. Miranda Oostelbos - Oerlemans:
    24 september 2021
    Willem, wat mooi om jouw blog te lezen. Wat een bijzondere reis, op alle fronten! Succes, geniet, ontmoet en ont-moet.
    Lieve groetjes uit Tilburg 😘🤗
  6. Willem:
    27 september 2021
    Dankjewel.
    Idd ont-moeten. Er moet niets. Maar tegelijk komen er veel vragen die een antwoord willen. Dus er trekt wel iets.