Dag 16 Sanneke en Richard, hun begin. (291 km)

23 september 2021 - Hornillos del Camino, Spanje

Vandaag staat een beetje in het teken van onze Sanneke en Richard. Ze hebben elkaar voor het eerst ontmoet in deze herberg, Meeting Point. Het voelt heel speciaal om hier te zijn.

Een dorpje, je ziet het in de film, Rabé de las Calzada, heeft zo haar best gedaan om de pelgrims te  inspireren. Een heel sobere kapel, het raakte me zoveel meer dan de grote kathedraal in Burgos.

Lopen twee rugzakken voor me met de Nederlandse vlag. "Dat kan niet missen, waar komen jullie vandaan?" Wilma en Ernst zijn een dag na mij vertrokken uit Saint Jean PdP en komen uit Leiden. "We horen al de hele week of we Willem al hebben ontmoet." Nou nu dus. De beschrijving kon niet missen zeiden ze. Ze hebben het zelfde tempo als ik. Geweldig. Actief in de protestante gemeente in Leiden. Veel oecumenische contacten ook waar het verboden wordt door het bisdom Rotterdam. Dit gaat goed. Heerlijk gesprek. Wordt vervolgd, we gaan elkaar vast meer ontmoeten.

Gisteravond was er een viering naast het hotel. Heerlijk van genoten. Een voorganger die na de viering meteen naar buiten liep en sprak met zijn parochianen. Waar kennen we dat ook al weer van?