Dag 17 Love is in the air (303 km)

24 september 2021 - Hontanas, Spanje

Weersverwachting Burgos

Toeval of niet, ik heb een korte etappe gepland van 12,5 km en het giet. Zwaar weer voorspeld voor vandaag. Voor het eerst de regencape aan. Plan mijn ontbijt in San Bol, maar dat blijkt één woning en een vervallen boerderij. Na bijna 11 km een prachtige plek in de middle of nowwhere. Ik krijg koffie en het begint te hozen.

Trouwfoto Sanneke en Richard

Gisteravond aan de diner-tafel gevraagd of ik een mooie ervaring mocht delen en  het verhaal verteld hoe Sanneke en Richard elkaar daar ontmoetten. Hoe Sanneke na de camino naar Capetown is gevlogen toen ze niets hoorde. En hoe dat verder is verlopen.

Sophie

Ontroerde reacties al om.

Gisteravond in de kerk een uitgebreide pelgrimszegen meegemaakt na de viering. Mooi... Helpt om me pelgrim te voelen.

Al vanaf mijn 19-de zit met regelmaat het verhaal van Hans Annink in mijn hoofd. Docent geschiedenis op de pedagogische academie. Jonge docent die dronken  een familie aanreed. Meerdere overledenen meen ik me te herinneren. Het was een omwenteling in zijn onstuimige leven. Hij liep naar Santiago en weer terug. Een retourtje Enschede. Nu ik hier loop ben ik weer heel dicht bij die ervaring terug. Miljoenen mensen liepen hier net zoals hij, allemaal met hun eigen verhaal. En nu ben ik er een van. Dat loopt toch anders dan dat rondje Moergestel of Loon op Zand.

Wilma en Ernst vieren hier al lopend hun 45 jarig huwelijk. Ze vertellen hoe hun dominee op deze manier haar huwelijksreis had gemaakt. "Love is inderdaad in the air" on the Camino.

1. Marga:
    24 september 2021
    Wat mooi het liefdesverhaal van Sanneke en Richard, met nu Sofietje erbij! Mooi voor vader en opa, al dromend op de camino.
    Liefs, Marga
  2. Margo Crombach:
    24 september 2021
    Wat mooi dat er zoveel verhalen gedeeld worden. En wat wordt jullie Sophie groot.
  3. Sanneke:
    24 september 2021
    Lief! Was fantastisch om gisteren weer even terug getransporteerd te zijn 😘
  4. Willem:
    27 september 2021
    En voor mij om zo wat dichter bij jullie start uit te komen. Was mooi om jullie samen te zien genieten aan de telefoon
  5. Gerard en Marie-José:
    24 september 2021
    Heel bijzonder om op de plek te zijn waar je dochter haar partner heeft ontmoet.
    Mooie herinneringen zullen boven zijn gekomen niet alleen bij Sanneke en Richard maar ook bij jou en Leonie.
  6. Annemiek en Theo Legius:
    24 september 2021
    Leuk, leuk, leuk, zulke dagen tot in Santiago, met fijne gesprekken en mooie ontmoetingen. Alleen geen regenbuien meer!
  7. Willem:
    27 september 2021
    Dankjewel. (Een buitje in de middag mag, het is hier droog zat op veel plekken.)
  8. Kim Wesselink:
    24 september 2021
    Wat een knappe kleindochter hebben jullie. Rijkdom! Heel veel succes, Willem. We denken aan je!