Dag 30 Foutje bedankt (585,5 km)

7 oktober 2021 - Cacabelos, Spanje

Ik had geen zin om in het donker door Ponferrado te lopen via alle kerken en herbergen. Ik kies een doorsteek langs een brede winkelstraat om verder op de aansluiting met de Camino te maken. Ik ben al 2 km te ver als ik zie dat ik terug moet maar daar kies ik niet voor. Stom want nu loop ik 14 km langs een brede weg met veel auto's. Uiteindelijk zet ik mijn mondkapje op, het helpt echt tegen al dat stinken.

De laatste 4 km wel weer natuur en agrarisch gebied.

Er komt me een pelgrim tegemoet. Ik zeg in het Nederlands : "Santiago is de andere kant op". "Daar kom ik vandaan", zegt ie in het Vlaams terug. We gaan er even bij zitten. Hij is sinds 2014 in stukjes van elk jaar twee weken van huis naar Santiago gelopen. Nu is hij aan de terugweg begonnen. Weer een project van 7 jaar.

Ieder zijn eigen Camino inderdaad.

Ik arriveert om 12:00u op mijn adres. Toch de geplande 20 km gelopen. Inmiddels schijnt de zon en rust ik verder uit. Ben nog moe van die 29 van gisteren en morgen en zaterdag is het opnieuw zwaar.

Filmpje: Dag 40 Cacabelos

1. Marga:
    7 oktober 2021
    Je klinkt vandaag niet zo enthousiast..? Morgen weer een mooie dag gewenst!
  2. Willem:
    7 oktober 2021
    OK, maar ik geniet volop van de 🌞 en de voetjes omhoog... Voelt wel lekker hoor.
  3. Peter:
    7 oktober 2021
    Wow! Lees ik dat nou goed? 7 jaar! Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had gelezen! 😉
    Een mooie levenstocht zou ik zeggen.
  4. Willem:
    7 oktober 2021
    Ja, maar dan elk jaar een paar weken in de vakantie, volgend jaar verder waar je was gebleven... Andere (oud-collega) Peter fietst zo naar Rome🚴‍♂️
  5. Margo Crombach:
    7 oktober 2021
    Loop jezelf niet voorbij Willem.
  6. Peter:
    Ha, ha, 7 jaar achter elkaar lopen leek me ook lang. 🤣🤣🤣
  7. Frans en Marianne:
    7 oktober 2021
    Ja Willem, wij hebben vanmiddag ook even de zon gezien nadat we met name in het weekend en ook gisteren nog enorm de zegen van boven hebben gehad...wat kom je toch elke keer leuke mensen tegen, ik dacht ook even dan onze zuiderbuur 7 jaar aan het lopen was. Wat een indrukwekkende tocht die van jou Willem en zo'n genade om die in gedachten te mogen meelopen. Weer een mooi vervolg gewenst van ons. Frans &Marianne