Dag 4 Pamplona voorbij: Cizur Menor (072 km)

11 september 2021 - Cizur Menor, Spanje

Bekijk ook het filmpje Dag 4 Cizur menor.

Ik ben zo blij dat ik in Saint Jean ben begonnen en niet hier in Pamplona. Het deed me veel hier te zijn en de poort van het Hôpital Navarra voorbij te lopen.

Vandaag voor het eerst kunnen doen wat ik ik me had voorgenomen : vroeg op, 6 of 7 uur lopen. Siësta en dan nog 1 of 2 uurtjes. Dat is helemaal gelukt en de teller staat op  72

Ik merk dat ik nog steeds langzaam omhoog ga, maar steeds verder kan doorlopen zonder stoppen. Daar ben ik zo blij mee.

Genoten van wilde frambozen, eekhoorntjes, verhalen van jonge mensen die dromen over hun toekomst.

Bart DondersToen ik vanmiddag in de verte  de windmolens zag moest ik veel aan Bart Donders denken. Hij liep in 2017 vanuit Nederland in 100 dagen naar Santiago. Vóór mijn eerste keer heeft hij een avond voluit verteld. Ik herinner me zijn opmerkingen over de Col du Perdon. Die staat morgen op het programma. Bart kan het niet meer volgen, hij overleed in het voorjaar. Ik leg morgen wat steentjes voor je neer bij het monument van de pelgrims.

1. Jolanda Donders:
    Beste Willem,
    Wat lief dat je voor Bart wat steentjes neer wil leggen bij het monument voor de Pelgrims. Bart had grootse plannen om over 2 jaar opnieuw naar Santiago te gaan. Heel veel succes.
    Liefs Jolanda
  2. Willem:
    11 september 2021
    😘 Hij had me echt geraakt met zijn opvallende postuur en piepklein hartje Jolanda.
  3. Clemens Crombach:
    11 september 2021
    Bedankt Willem voor je boeiende reisbeschrijving van deze dag. Fijn dat je de smaak te pakken krijgt. Goede voortzetting en groeten van Clemens.
  4. Annemiek en Theo Legius:
    11 september 2021
    Het gaat allemaal goed hè Willem, wij zien dat jij geniet, ook wij genieten van je mooi en leuke filmpjes.
    Je bent het hospital in iedergeval voorbij, prettig idee succes verder
  5. Marga:
    12 september 2021
    Volgens mij krijg je er nog meer zin in! Elke dag jouw feestje daar. Carpe diem.
  6. Sanneke:
    12 september 2021
    Ah lieve pap, ik hou van je en ben heel trots op je!!
  7. Frans en Marianne:
    12 september 2021
    Ha Willem, wat fijn om je reis echt een beetje mee te mogen maken en wat fijn dat het zo goed gaat,. Ge bent unne bikkel!! Over Pamplona gesproken: ben een ooit op een zaterdagmorgen in de kathedraal geweest en zag daar een priester in de biechtstoel die zijn preek zat te typen en als er een biechteling kwam hield hij even op. En speciaal geluid dat tikken van een typemachine in een kathedraal. Een mooi vervolg gewenst Willem ook namens Marianne.
    Frans
  8. Willem:
    12 september 2021
    Werd zeker Geïnspireerd door de zonden van de mensheid. Luister ik liever naar jou.
  9. Nelleke:
    12 september 2021
    Lieve Willem. Omdat ik een paar dagen weg was en daarna visite uit Frankrijk niet eerder in de gelegenheid om te reageren. Wat fantastisch dat het goed gaat en ik lees met veel liefde je mooie verhalen.
    Hou vol en vooral geniet van alles wat je tegen komt.