Dag 5 "Opgepakt" door de politie (093 km)

12 september 2021 - Puente La Reina, Spanje

Pomplona Puenta La Reina

Zie ook het filmpje Dag 5 Puenta la Reine

Ik was om 7:00u in het donker onderweg. Slecht geslapen vanwege herrie. Blijkbaar een feest. Maar dat was om 6:00u nog bezig. Een politieauto stopt. Of ik onderweg was naar de route van de Camino? Si. Ze zeggen dat ik terug zou moeten gaan. Er is een jongeren festival aan de gang langs het pad. Het was niet veilig. "Maar ik ben niet bang van jongeren." Nou drugs en luidruchtig... "Ik kom uit Los Payos Bachos ik ben wel wat gewend. Ze schieten in de lach. Ik moest instappen. Ze brachten me voorbij het feest op de caminoweg. Nog steeds donker. Weer twee gestolen kilometers...!

Bij het eerste dorpje kon ik water tappen en koffie kopen. Nee nog geen brood... Wel een appeltje. Prima ontbijtje. Gelukkige opa kreeg een telefoontje van Sophie. Dat loopt op vleugels daarna.

Meteen schuin omhoog naar de Alto de Perdon. Ik ben er echt veel beter aan toe dan de eerste dagen en zeker beter dan 2,5 jaar geleden. Onderweg verschillende jongens, aan het wildcamperen.

"Ik ben jarig vandaag..." Hij was alleen en kwam net zijn tent uit. Ik heb verderop bramen geplukt en als kadootje weer teruggebracht. Later in het filmpje zie je dat ik hem weer tegen kom. Zie je vanzelf.

Bij het Pelgrimmonument  voor Bart een steentje achtergelaten en toen met veel kiezels een steile afdaling. De route was in mijn herinnering veel langer.

Ik slaap voor 7 euro in een herberg gerund door paters. Wat een nare sfeer hangt hier. Geen reclame voor mijn geloof. Maar wel een mooi tegenwicht voor de te dure kamer gisteren.

Nu ik een slaapzak moest kopen,moeten er echt spullen uit. Morgen in Estella zien dat ik de belangrijke  spullen die ik kan missen op kan sturen. De onbelangrijke 'missables' heb ik weg gegooid.

Lang opgelopen met een gepensioneerde 'flightattendant' (stewardes) uit de US met een groot verhaal. Mooi gesprek.

Wanneer hou je een rustdag vroeg Sanneke. Wel, komende vrijdag in Logronjo. Morgen kom ik als eerste plaatsje door Mañeru waar het de vorige keer fout ging.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marga:
    Mooi aangepakt door de politie. Fijn vervolg! 👍👋
  2. Margo Crombach:
    Morgen gewoon verder lopen Willem, geen rare dingen doen. Succes
  3. Clemens Crombach:
    12 september 2021
    Willem, zo zie je maar weer: de politie is je beste vriend. Mooi dat het met jou steeds beter gaat en je in je goede ritme zit.
    Groetjes van Clemens
  4. Sanneke:
    12 september 2021
    Wat maak je toch veel mee he op zo'n dag? Avonturen om nooit te vergeten. Kus!
  5. Jolanda Donders:
    Dank je wel Willem.
  6. Annemiek en Theo Legius:
    12 september 2021
    Ik schrok, opgepakt door politie wat zou Willem toch gedaan hebben?
    Gelukkig bleek het bescherming te zijn, want ja je kunt van alles tegenkomen op zo'n
    lange tocht. Hopelijk kun je wel beter rusten (s'-nachts) dat heb je gewoon nodig.
    Willem succes en het was wederom een leuk filmpje.
  7. Geertje Tobé:
    13 september 2021
    Wat een verhaal! Van alles maak je mee. Van het ene uiterste in het andere. ❤️
  8. Niek:
    13 september 2021
    Wat gaat het kriebelen als ik zo jouw verhalen weer lees! Hoewel die slaapzalen zie ik nog niet zo zitten. Doe mij dat wildkamperen maar!
  9. Jos Besselink:
    13 september 2021
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk kom je niet te veel van die "grappen" tegen. Toi toi toi
  10. Zr Elisabeth:
    15 september 2021
    Dank je wel Willem het is toch heel spannend en je maak zo van alles mee een hele avontuur sterkte groetjes