Dag 13 De motor weer opstarten (243 km)

20 september 2021 - San Juan De Ortega, Spanje

Ik heb even getwijfeld of ik niets, een deel of alles zou lopen. Omdat je vooraf moet boeken liggen de kilometers vast. Voor vandaag 24 dus. Omdat er vijf dorpjes zijn besluit ik te lopen. In elke plaats kan ik stoppen en de bus pakken als het niet gaat. In een laag tempo heb ik in 9 uur het hele traject gelopen. 24 km in dus een laag gemiddelde want 18 km er van was redelijk vlak.

Vaak hoor je dat de eerste 2 weken bestaan uit pijntjes en klachten. Dat klopt weet ik nu. En ook met de ervaring van twee jaar geleden onderschat ik het nog steeds. Maar ik leer ik bij. In verhouding gaat het goed met mij.
Steven loopt al drie dagen niet. Zijn hele voetzool is één grote blaar. Anderen die er mee stoppen. Mensen met kniebandages die naar beneden strompelen... Komende dagen de afstanden wat korter gepland. Morgen 12,5. Woensdag 15. Donderdag  20 km. Daarna rustdag.

Gisteren een paradijsje gevonden. Nederlandse eigenaresse Brenda. Schoon, vriendelijk, heerlijk eten.

Prachtige ontmoeting met Duitse Roman. Is verantwoordelijk in een gevangenis voor een streng beveiligde afdeling met zware criminelen en terroristen. loopt 45 km per dag. Die zie ik nooit meer terug 😝.

Mijn 'zoons' weer ontmoet. Nederlandse dames. Nieuwe gezichten. Vandaag in een heel sobere herberg. Parochie herberg. Koud hier.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leonie Brok-Elfering:
    Dit komt goed, lieverd!
  2. Margo Crombach:
    20 september 2021
    Super Willem, ik doe het je niet na.
  3. Herma:
    Kanjer👍
  4. Clemens Crombach:
    20 september 2021
    Heel kranig, Willem, om vol te houden. Fijn dat er een rugzakservice is en de mogelijkheid om met de bus te gaan. Goed dat de afstanden de komende dagen niet zo lang zijn.
    Groetjes van Clemens
  5. Marga:
    20 september 2021
    Zorg goed voor jezelf en fijne voortzetting. Goed dat je je beperkt in afstand. 💋
  6. Anneke:
    20 september 2021
    Het is niet niks waar je voor staat Willem. Doe rustig aan en neem je tijd.
  7. Peter:
    Doorzettingsvermogen. Nou, daar ontbreekt het niet aan bij je Willem!! 💪
    Er zijn nog genoeg lichtpuntjes aan de horizon! Succes met je verdere tocht!
  8. Frans en Tilly:
    Goed bezig , Willem!
    Mooi die ontmoetingen onderweg.
  9. Annemiek en Theo Legius:
    20 september 2021
    Willem luister goed naar je lichaam, verstandig om zelf de aantal km's te bepalen.
    En lekker uitrusten, gezellig praatje maken, lekker eten bij de Nederlandse Brenda.
    Rustig verder, je doet het puur voor jezelf, en hoeft je aan niemand te bewijzen.
    Succes!
  10. Nelleke:
    21 september 2021
    Geweldig wat je doet Willem. Het aantal kilometers per dag doen er niet toe. Luister naar je lichaam en geniet van wat je tegen komt. Je bent nu op een leeftijd dat je niemand meer iets hoeft te bewijzen. Ik geniet van je verhalen, je ontboezemingen en overdenkingen. Zo mooi om daar deelgenoot van te kunnen zijn.
    Lieve groet,
  11. Caroline Chamboné:
    21 september 2021
    Veel succes vandaag en deze week Willem.
    Ongelooflijk knap hoe je alles, ook fysiek, benadert.
    Het lijkt me een enorme belevenis. Een die je echt rijker
    maakt..veel groetjes, Caroline. 🎶🎶🎶 Blijven zingen onderweg!