Dag 32 Een nieuw hoogtepunt (625km)

9 oktober 2021 - Liñares, Spanje

Opnieuw een super gezellige internationale avond in een heerlijke sfeer. Je merkt wanneer de eigenaren met hart en ziel hun werk doen. Er werd gezamenlijk gekookt, gepraat, gezorgd en geluisterd. Iedereen werd uitgenodigd een verhaal te vertellen dat verband hield met de Camino. Het verhaal hoe Sanneke Richard ontmoette en Leonie haar aanmoedigde naar Capetown te gaan, dat veroverde alle harten opnieuw.

Heerlijk buiten in de avondzon genieten van de locale bevolking. Op bankjes kruipt het bij elkaar, kroelt katjes en neemt de dag door.

Met zijn drieën op pad om 6 uur. Een uur tot waar de beklimming begon. Over een afstand van 7 km ging het van 600 naar 1340 meter. In een gestaag tempo zonder rustpauze naar boven kunnen lopen. Was apetrots.

In O Cebreira was een bus met toeristen die duidelijk langs de bedevaartplekken  trok. Een kabaal in de kerk. Ben even op een muurtje gaan zitten en wachten tot het weer weg was.

Ik slaap drie kilometer verder en loop daar via de hoge route naar toe. Energie genoeg lijkt het. Dit is mijn uitzicht.

Uitzicht herberg Lineares

Het filmpje bij vandaag : Dag 31 Liñares

1. Peter:
    9 oktober 2021
    Wat een mooie omgeving en sfeer Willem! Ik denk dat veel lezers nu graag naast jou zouden willen lopen! 😉
  2. Frans en Marianne:
    9 oktober 2021
    Prachtig Willem en hoe mooi zijn de gesprekken die je voert met de andere gasten in de logeer gelegenheden. En wat kun je klimmen, ontzettend knap. In Tour de France termen: je hebt de bolletjestrui verdiend. Een mooie zondag gewenst en veel lieve groeten. Frans en Marianne
  3. Willem:
    9 oktober 2021
    Nou Frans, ik ben al blij dat ik niet meer in de bezemwagen hoef en goed mee kan in het peleton🤣🤣🤣
  4. Margo Crombach:
    9 oktober 2021
    Wat zijn wij toch bofferds dat we zo mogen mee genieten van jouw tocht. Dank je wel Willem.
  5. Willem:
    Lief dankjewel
  6. Sanneke:
    9 oktober 2021
    Heerlijk zeg! Prachtige uitzichten inderdaad, jammer dat die bus het idyllische dorpje wat minder idyllisch maakte :-). In mijn herinnering komen er een hoop mooie dagen aan xxxx
  7. Willem:
    9 oktober 2021
    Dat was omdat je toen met Richard liep en de hele dag met je hoofd in de wolken was...?😂😂😂
  8. Sanneke:
    9 oktober 2021
    En leuk om te horen dat je ons verhaal deelt
  9. Sanneke:
    10 oktober 2021
    Haha, nee! Want vanaf Ponferada hadden we afscheid genomen (na Cruz had hij vertelt dat hij erg verliefd was op iemand van thuis en daar had ik geen zin in). Dus ik was juist niet zo happy :-)
  10. Willem:
    10 oktober 2021
    Lost memories of an old man🙄🙄🙄