Hoogtemeters en een Big Mac. Dag 5

14 oktober 2022 - Portela, Portugal

Ik merk dat ik er nog in moet komen. Vandaag de eerste echte hoogtemeters. Het blijft een dingetje hoor. Met de dageraad vertrokken. 8:00u onze tijd, 7:00 in Portugal. Durf eigenlijk niet vroeger omdat je relatief veel over verkeerswegen loopt zonder voetpad. En de Portugezen kunnen dan een vriendelijk volkje zijn, maar ze houden niet in om veilig te kunnen passeren. Bij de eerste keuze voor een omweg hangt de vraag van Marga van gisteren in mijn hoofd. Mijn drive is genieten… ik pak de omweg. Wauw, uit het filmpje wordt wel duidelijk waarom. Maar echte hoogtemeters. Rustig omhoog en nee geen shinsplint, dus rustig naar beneden. Wel een zere knie.
Dan Barcelos. Een grote stad. Mooi plein. Ik koop wat tape en doe die voor de zekerheid om de knie. Vervang de compeed door wandelwol (was ik vergeten Jeanny dat ik die bij me had dankjewel) en het loopt beter.
Bij de grote kerk lopen prachtige Portugese sexy bruidsmeisjes, er staat vast een huwelijk te gebeuren.

Als ik de stad uitloop is het lunchtijd. Bij een Mac Drive kan ik de verleiding niet weerstaan en trakteer ik me op friet en een Bic Mac. Smullen.
Vanmiddag is het weer veel klimmen en dus afzien. Na 8 uur lopen word ik opnieuw beloond met een mooie Herberg. 5 euro en been omhoog. De mensen met wie ik opliep zijn er ook, het wordt vast gezellig vanavond.

1. Margo Crombach:
    14 oktober 2022
    Weer een prestatie Willem. Petje af.
  2. Clemens Crombach:
    14 oktober 2022
    Willem jij ook een mens die de grote letter M niet over het hoofd heeft gezien. Dus een mens van vlees en bloed die aan verleidingen bloot staat. Die calorieën loop je er wel weer af. Groetjes
  3. Henny:
    15 oktober 2022
    Dag Willem, hoop dat het vandaag beter gaat met je knie !! En toch heerlijk om zó te genieten van die Mac......mooie loop verder, ( niet teveel langs drukke wegen !) groet, J & H
  4. Yvonne mout:
    15 oktober 2022
    Hoi Willem wat mooi wat je aan het
    doen bent! Een groet uit Son en breugel Yvonne 👍