Dag 14 Hènig an (255 Km)

21 september 2021 - Cardeñuela Riopico, Spanje

Dat is Tukkers voor 'kalm aan' of 'voorzichtig'. Vandaag deed ik het 'hènig an'.

Om 8:00u vertrokken als een van de laatsten. En om 12:00u was ik bij mijn volgende herberg, 12.5 km in 4 uur. Eén stevige klim, dat gaat steeds beter, het afdalen moet dus vooral Hènig an.

Bij de herberg is de schoonmaakster aan het poetsen. Carlos is er nog niet. Als ik naar de toilet vraag geeft ze aan dat ze die niet hebben. Ik zoek het op en als ik over de 'inodoro' begin moet ze lachen, ja die hebben ze wel.

Daarna heb ik de herberg een uur voor mij alleen. "Carlos dos" zegt ze. Ik neem aan dat Carlos om 14:00u komt. Ik vind buiten uit de wind een heerlijke gemakkelijke stoel voor mijn siësta. Met jas aan want het is hier op 900 meter hoog maar koud en guur.

Net Nederlandse Judith daggezwaaid. Zij is sinds gisteren aan het lopen. Ze heeft drie weken vakantie en ze verwacht van hier af in drie weken in Santiago te zijn. Eigenlijk wilde ze deze drie weken in Nepal in de Himalaya wandelen. Maar ja Covid...

Morgen Burgos 15 km. Daarna Hostilles waar Sanneke en Richard elkaar ontmoetten. Daar blijf ik twee nachten. De tussendag  vrijdag misschien met de bus terug naar Burgos, wat cultuur opsnuiven.

Hènig an dus. Het filmpje komt later denk ik. Slechte verbinding hier.

1. Marga:
    21 september 2021
    Dank je voor het delen. Enne, goed dat je hènig an doet!
  2. Sanneke:
    21 september 2021
    Leuk met de bus op en neer naar Burgos! Zo mooi daar :-). En we gaan videobellen vanuit Hostilles goed?
  3. Willem:
    Zeker weten...!
  4. Gerard en Marie-José:
    21 september 2021
    Heel verstandig Willem, dat je naar de Tukkers hebt geluisterd ...."hènig an" dus!!
    Fijne dag, groetjes uit Best.
  5. Willem:
    21 september 2021
    Blijf in mijn hart ook een echte Tukker. Je afkomst verloochenen je niet zomaar 😏
  6. Clemens Crombach:
    21 september 2021
    Fijn dat het wat gemakkelijker gaat als je wat rustiger aan doet. Zo kom je er ook en als je minder fysieke ongemakken hebt is er meer ruimte voor alle mooie impressies. Groetjes van Clemens
  7. Frans en Tilly:
    21 september 2021
    Wijze woorden van Clemens.
    Klopt helemaal.

Lekker dat je die herberg even helemaal voor jezelf had…
  8. Leonie Brok-Elfering:
    21 september 2021
    Mag ik meedoen met dat videobellen met Sanneke? Zo'n bijzonder moment!
  9. Annemiek en Theo Legius:
    Goed zo Willem.
    Geniet van alles om je heen en veel plezier!
  10. Peter:
    21 september 2021
    Ha, ha, ik moest gelijk aan mijn 'kalm an he' foto denken uit een van mijn vorige verhalen. Take it easy. Er ziet niemand op je hielen. Toch? 😉
  11. Kim Wesselink:
    24 september 2021
    Henig an en rap wat! ;) Je doet het super, Willem! Trots op jou.