Dag 19 Jó napot kívánok (323 km)

26 september 2021 - Itero de la Vega, Spanje

"Jó napot kívánok!" Maria uit Hongarije kijkt verbaasd op. Ze zat gisteravond te ver weg aan tafel om wat te praten. Maar nu komt ze het terras oplopen voor de lunch. We raken in gesprek over  Balaton waar ze woont en uiteraard over onze vriendschap met Ferenc en Gaby. Ze moet snel verder want ze heeft een leuke Spanjaard ontmoet, Antonio en ze hoopt  hem nog te zien. L'amour c'est international, A szerelem nemzetköz.

Gisteravond in de slaapzaal twee mooie meiden Duits aan het praten over twee mooie Franse jongens. De rest op de zaal zijn Italianen. Na een half uur komen ze er achter dat ik alles heb verstaan. Verwarring alom. Nee natuurlijk zeg ik niets. Ik vertel hoe we als 19 jarige Tukkers jongens een zomerkamp meedraaiden in Bellycastle Noord Ierland. Hoe we al dialect pratend vol waren van twee Zweedse blondines. Hoe na een week bleek dat ze ons dialect gewoon konden verstaan en veel lol hadden gehad. Schaamrood op de kaken...

Ze waren gerustgesteld dat ik niets zou zeggen,maar het volume van hun gesprek ging wel 75% naar beneden.

Ze waren al te lang onderweg. In Burgos hebben ze daarom fietsen gehuurd tot Leon. Die kunnen ze daar achterlaten en dan lopen ze weer verder. Vandaag kwam ik ze achterop toen  ze hun fietsen door de blubber heen duwden.

De muziek vandaag is van Henk. Hij is begeleider van Pelgrims die per bus bedevaartplaatsen bezoeken. Hij beschrijft hoe hij deze tune speelt onderweg in de vieringen. Dank Henk.

Allemaal onbekende gezichten nu. Even weer wennen maar och... Veel frans, Italiaans en spaans om mee heen.

Vanmorgen eerst een klim van 18 % naar de alto de Mostelares.  Iets meer dan 1.5 km in een half uur naar boven. Volle bepakking en geen probleem meer met mijn been. De conditie gaat vooruit, de buikomvang slinkt. Brok gaat  lekker.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margo Crombach:
    26 september 2021
    Ik geniet van al jouw verhalen. Dank je wel.
  2. Willem:
    😊😊
  3. Gabi en Ferenc:
    26 september 2021
    Mooi dat we ook bij kunnen zijn :0)))
  4. Willem:
    27 september 2021
    Maar door die Maria was ik ook even in Boedapest. Liefs voor iedereen.
  5. Henk:
    26 september 2021
    Wat een eer! Maar wat een verrassing voor mij, je komt langs Ermitage San Nicolas, hebben ze daar je voeten gewassen? Ook daar kan ik hele verhalen over vertellen, o o wat doe je me verlangen. En die rivier daar vissen ze op rivierkreeftjes, had nooit gedacht dit nog eens te zien. Bedankt
  6. Willem:
    27 september 2021
    Met al die modder zou het wel een heel gedoe geven. Misschien de pelgrims die er overnachten? Als ik dit had geweten had ik hier gereserveerd. Wat een fantastische plek om te overnachten.
  7. Frans en Marianne:
    26 september 2021
    Wat fijn Willem om jou zo te mogen volgen en dat het zo goed gaat! Wat gebeurt er veel tijdens zo'n bedevaart en hoe divers kunnen al die toch toevallige contacten zijn. Fantastisch dat het zo goed gaat. En dat de blessure over is. Wat zal het wennen zijn zonder jouw schitterende ervaringen en verhalen. Houdoe hé
  8. Willem:
    Heerlijk hoe jullie meeleven. Dankjewel
  9. Frans en Tilly:
    26 september 2021
    Zó blij voor je dat je geen last meer hebt van je blessure!👍😀
  10. Elise E:
    Hup Brok Hup