Dag 20 Vlak Nederland wordt gewaardeerd (door mij馃ぃ) (338 km)

27 september 2021 - Fr贸mista, Spanje

Itero de la Vega is een聽prachtig plaatsje. Heel stil en mooie straatnamen: De zon, Hoop, Vrede.聽Geen mis op zondag in de kerk, wel ooievaartsnesten 贸p de kerk.

Lekker in gesprek met Lennard en Sjoerd uit Vlaams Belgi毛 die nog vol plannen hun leven evalueren. Na een lekkere nachtrust om 聽kwart voor acht op pad voor zo'n 15 km vlak landschap. Waan me opnieuw thuis. Het landschap toont zoveel overeenkomsten. Toch zijn de functies聽van bijvoorbeeld de waterhuishouding precies omgekeerd. In het filmpje laat ik dat zien.

Geen spectaculaire dag verder. Het hostel waar ik verblijf: La Luz de Fr贸mista, wordt gerund door een Nederlandse. Samen met haar man heeft ze een boekje samengesteld om wat Spaans onder de knie te krijgen voor聽pelgrims. Het werd gebruikt in de cursus in Oosterhout, twee jaar geleden. Me toen al voorgenomen聽dat ik hier wilde overnachten.

Ik moet op zoek naar een schoenmaker. De binnenkant waar mijn hiel tegen aan steunt,聽slijt en irriteert de 聽huid. Thuis nog getwijfeld of ik er een hielgeleiding van leer in zou laten naaien. Niet gedaan dus.

Mijn wasje draait en het zonnetje schijnt.

1. Gerard en Marie-Jos茅:
    27 september 2021
    Dank je wel Willem voor alweer een mooi verhaal en een prachtig filmpje.
    Fijn dat we op deze manier kunnen "meewandelen" met jou. We genieten ervan .

En nu maar duimen dat je snel een schoenmaker kunt vinden die een stukje leer aan de binnenkant van je schoen kan naaien of lijmen zodat er geen irritatie meer is.
  2. Willem:
    27 september 2021
    Leuk dat je het gevoel hebt mee te wandelen. Al die lieve reacties geven mij het gevoel dat ik het niet alleen loop.
  3. Caroline Chambon茅:
    27 september 2021
    Fijn herkenbaar, zo'n vlak stukje land. 馃 Veel succes weer.
    En je hiel maar goed behandelen, anders wordt het lopen
    de komende dagen geen pretje!
    En blijven zingen natuurlijk...馃幎馃幎馃幎 ...scheelt ook. 馃槉
  4. Willem:
    27 september 2021
    Zeker En de teksten memoriseren. Dat is voor mij de grootste uitdaging.
  5. Marga:
    27 september 2021
    Je kunt wel merken aan jouw enthousiasme dat je je in Nederland waande. Natuurlijk is het heerlijk vlak te kunnen lopen, zo heb je het ooit geleerd, toch?
    Mooi filmpje was het vandaag. Ik vraag me trouwens wel af hoe je zo iets in elkaar zet, met teksten, muziek, jouw verhaal van de dag. Heel leuk om stukje mee te lopen. Zeker vandaag, omdat ik je bij kon houden :)
  6. Willem:
    27 september 2021
    馃ぃ馃ぃ imovie is zo simpel dat ik het zelfs snap.
  7. Frans en Marianne:
    27 september 2021
    Nee Willem, je loopt zeker niet alleen hoor! Al doen wij het vanaf de bank.
  8. Zr Elisabeth:
    28 september 2021
    Lieve Willem ik ben ontroerd van je mooie en indrukwekkende verhalen het boeit mij om je dapperheid en moed die je hebt in de geest loop ik met je mee biddend en heb bewondering voor u wat maak je veel mooie dingen mee dank je wel dat je die aan meedeelt een lieve groet van uit Tilburg 馃槆
  9. Willem:
    29 september 2021
    Moest gisteren veel aan je denken Liesbeth. Zo ben jij in het klooster ook begonnen. Toch is het rijk om te ervaren hoe jij, niet achter tralies, nu onder de mensen bent en daar fantastisch doet. Precies wat in het filmpje voorbij komt: Mt 5,16. Dankjewel daarvoor.