Dag 24 Life isn't a matter of Milestones (431 km)

1 oktober 2021 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Ik heb zo heerlijk moeten lachen. Ik had een envelopje meegekregen. Openmaken onderweg naar eigen inzicht. Halverwege vond ik wel een mooie mijlpaal. Ik open het en komt deze tekst er uit:

Milestone

Het gaat in het leven niet om de mijlpalen maar om de 'toevallige' momenten.

De camino is werkelijk in een notendop een afspiegeling van het leven zelf. Dus deze tekst is zo waar, maar de aanleiding bleef toch de mijlpaal van halfweg zijn. Dankjewel Anneke en Theo.

Ik loop als een dieseltje. Vandaag bijna 27 km in 6,5 uur inclusief 40 minuten pauze.

Zonsopkomst 2

Ik draai de boel wel om lijkt het, maar dat ben ik wel gewend van mezelf. Na 2 of 3 weken zegt iedereen dat de belevenissen verdiepen. Daar heb ik vorige week veel van gehad meen ik. Nu geniet ik van het wandelen zelf. Uren achter elkaar doorlopen. Genieten van de  sterren, de zonsopkomsten, de vroege uren, de zon op je lijf, de kou in de ochtend, klassieke muziek er bij, verstand op 0.

Vandaag trek ik met twee bijzondere mensen op. Jozef uit VS, woonde langer in Nederland en spreekt onze taal goed en Marian uit Hulst. Jozef heeft ooit heel toevallig moeder Thérésa mogen ontmoeten. "It was elecrifying my whole body when we shaked hands." Marian heeft sabatical van haar baan als natuurkunde docent op een middelbare school.

Morgen in Léon. Daar blijf ik zondag is het idee. Na Léon komen er weer bergen. Aan de horizon doemen ze al op.

Het filmpje is geplaatst

1. Marga:
    1 oktober 2021
    Een zijn met de wolken, de vergezichten, natuur is heel mindful.
    Geniet van je stappen!
  2. Gerard en Marie-José:
    Mooie foto's Willem.
    Wat ben je toch een kanjer: bijna 27 km gelopen in 6,5 uur, goed hoor!! Komt dat ook door je nieuwe schoenen ?
    Geniet van je weekend in Léon, lieve groetjes
  3. Willem:
    👍
    Ik ben stom verbaasd maar ze lopen idd geweldig
  4. Willem:
    1 oktober 2021
    Ik geniet van jullie lieve reacties, je mailtjes en WhatsAppjes. Er zijn natuurlijk veel stille momenten alleen, dan zijn die juist zo welkom en bemoedigend. Dankjewel
  5. Anneke:
    1 oktober 2021
    Heerlijk om te lezen dat je hebt gelachen om de tekst op ons kaartje. Even lekker ontspannen. Hoewel….volgens mij ben je dat wel op dit moment, wanneer ik het blog lees. Lekker lopen. Muziekje luisteren. Goede gesprekken. Zon op je bol. Ontmoetingen met lieve mensen. Ga zo lekker door Willem. Wandelend genieten. Liefs van ons beide.
    Theo en Anneke
  6. Greet Elfering:
    1 oktober 2021
    Een berichtje uit een heel andere hoek deze keer, Willem. Ik ben Greet Elfering, een volle nicht van Leonie, waar ik dinsdag een heerlijk dagje mee heb gehad
    Maar nu jij.
    Gedrevenheid, overtuiging, doel(en)… heb je nodig om te doen wat jij doet. Ik volg je Willem en ik geniet. Ik leer van je. Ik leer dat er mensen zijn zoals jij, die de Camino willen lopen. Hoe zij daar in staan en hoe zij het beleven. Ik wist er weinig van. Nu ben ik een ervaring rijker aan het worden. Door jou. Ben zelfs een beetje jaloers, ja echt. Om wat jij daar aan indrukken en nog veel meer voor de rest van je leven verzamelt.
    Hou vol, Willem, haal het!
    Lieve groet
  7. Willem:
    1 oktober 2021
    Wat onverwacht en superleuk Greet. Fijn jouw reactie. We moeten dat setje van twee maar eens gauw uitbreiden...
  8. Greet Elfering:
    Doen we zeker!
  9. Sanneke:
    1 oktober 2021
    Hihi, mooie zo'n boodschap na die keuze :-). Dikke kus van mij en Sophie!
  10. Leonie Brok-Elfering:
    1 oktober 2021
    Wat een lieve reacties allemaal. Ik mocht nu dan ook in het lieve presentje van Anneke en Theo kijken, dat Willem meenam in zijn rugzak en nu heeft open gemaakt. En de reactie van Greet! Wat hebben we een fijne dag gehad dinsdag. Fijn, dat Sanneke nu zo dicht bij jou woont en ik zomaar met een klein tochtje in Soest ben.
  11. Peter:
    Ha Willem,
    Goed bezig zeg! Ik neem mijn (spreekwoordelijke) pet voor je af! 💪
    Als echte Zeeuws Vlaming werd ik natuurlijk gelijk getriggerd door de natuurkunde docent uit Hulst. Maar ik heb geen les van haar gehad. 😂
  12. Willem:
    1 oktober 2021
    Zou eerder een jaargenoot van jou geweest kunnen zijn. Meer van jou leeftijd dan van de mijne...😏
  13. Peter:
    Ha, ha, geweldig! Ja, dat kan natuurlijk ook. 🤣
  14. Willem:
    2 oktober 2021
    Marjan Hamelinck heet ze. Mocht ik aan jou vertellen. Kon tot mijn schande niet zeggen hoe jij met je achternaam heet. 🙈
  15. Mirjam:
    1 oktober 2021
    Fijn dat het lekker gaat. Geniet van het wandelen en alles om je heen
  16. Annie de Bruijn-Roelands:
    2 oktober 2021
    Wohw weer heel wat meters gemaakt. Op weg naar je bestemming la compostella maar dan toch is het die weerspiegeling van het leven zoals je zegt het beleven van het leven van het onderweg zijn, in alle rust ,stilte, niets moeten alleen het onderweg zijn. en dan toch die afleiding om een luisterboek van de Camino prachtige tegenstelling vind ik. Het gaat je goed Willem. Op naar de Compostella.