Dag 35 It's a small world after all. (690,5 km)

12 oktober 2021 - Portomarin, Spanje

Voorbeeld hoe klein dit wereldje is. Ook hier op de Camino.

David US draagt een diary bij zich dat hij niet gebruikt. Hij legt het op Alto du Perdon neer. De plek waar ik het steentje voor Bart Donders achter liet. Hij  schrijft zijn gegevens er in, vraagt of mensen hun gedachtes er aan willen toevertrouwen en mee willen nemen richting  Santiago. Per toeval vindt hij het terug langs de Camino na twee weken. Hij voegt er nog aan toe dat hij hoopt, als het in Santiago aankomt, dat de reis dan opnieuw begint.

Nu blijkt Thomas, de jongen die dat paradijsje in Máton runt, het dagboek tegenkwam in een herberg in Santiago en het meenam naar zijn Paradijs. Of het hetzelfde boek is weer ik niet, maar gisteren heb ik daar in zo 'n soort boek opgeschreven dat het een plek van vrede voelt. Er lagen twee boeken.

Vertel ik gisteren mijn verhaal over Henry die terug is naar Máton en is alles in rep en roer. Blijkbaar is David, inmiddels met een verzwakte enkel in Finisterra gestrand, op het idee gekomen dat hij het boek wel terug wil en is op zoek naar iemand met blond haar die ergens een herberg runt langs de Camino en 'zijn boek heeft ingepikt'. Mijn filmpje van Máton wordt bekeken en Ja hoor, dat blijkt dus die Thomas te zijn. David wordt geappt dat ze weten waar het boek is.

Ik opper dat dit boek misschien niet meer van David is omdat hij het aan de Camino heeft gegeven. Dat deze Thomas precies doet wat hij gevraagd heeft...?

Ze vinden aan tafel allemaal dat het boek terug moet naar David. Ze snappen niets van mijn opstelling. Goed, ik die van hun ook niet. Net de echte wereld.

Guppies vandaag, ik kreeg het gevoel dat ik terug was op de havo en op bezinningsdagen was. Het filmpje maakt het duidelijk.

Mijn benen beginnen moe te worden.

Filmpje Dag 35 Portomarin.

1. Gerard en Marie-José:
    12 oktober 2021
    We genieten dagelijks van je boeiende verhalen en prachtige filmpjes.
    Het is helemaal niet gek dat je benen moe beginnen te worden na 32.345 stappen !!!
    Hou vol, Willem !
  2. Margo Crombach:
    12 oktober 2021
    Ik snap jouw opvatting, Willem. Ben het helemaal met je eens.
  3. Clemens Crombach:
    12 oktober 2021
    Willem, je hebt helemaal gelijk over de kwestie wie nu het dagboek toekomt. De oorspronkelijke eigenaar heeft er afstand van gedaan en heeft dat ondubbelzinnig aangegeven. De vinder die het dagboek meeneemt verwerft aldus de eigendom door het gevondene mee te nemen. Als de eerste eigenaar spijt krijgt van het afstand doen van het dagboek kan hij de nieuwe eigenaar verzoeken om hem het dagboek weer terug te geven en afstand te doen van de eigendom, maar dit verzoek kan niet worden omgezet in een afdwingbare eis. Het is een heel verhaal geworden over een zogenaamde res derelicta (een weggegooide zaak). Je hebt een goed rechtsgevoel, Willem.
    Groetjes van Clemens.
  4. Willem:
    12 oktober 2021
    Maar eigenlijk is het dan ook niet van deze tweede 'eigenaar'. Hij is hoogstens tijdelijk beheerder. Het is eigendom van de Camino geworden. Voor mij voelt het een beetje als de schepping. Die is niet in eigendom gegeven maar in bruikleen.
  5. Frans en Tilly:
    Mooie vergelijking….
  6. Henny:
    12 oktober 2021
    Je hebt helemaal gelijk Willem !!!
    David US heeft er een beetje vreemde gedachte over......en de andere óók toen jij het uitlegde.....

Mooie voortzetting van al je voetstappen ! met groet.
  7. Danny:
    12 oktober 2021
    Niks is toeval Willem: ik leer nu een Barbershop-versie van I'm Walkin'. Een flauwekul-liedje dat Fats Domino ooit schreef op weg naar een optreden, maar autopech kreeg en moest lopen. On stage ben ik de Walkin' bass, om de forward motion in deze rocker te houden. Maar jij bent eigenlijk echt de echte ouwe rocker: doelgericht, going steady and strong. You're Walkin' !
  8. Frans en Marianne:
    12 oktober 2021
    Wat een mooi filmpje, Willem! Prachtig en gevarieerd landschap. Bedankt en je gaat het echt halen hé, wat knap !!!!
  9. Geertje Tobé:
    16 oktober 2021
    Eef begrijpt het wel hoor Willem. En een bus vol zogenaamde pelgrims kan eigenlijk niet. Dat past niet. Zo kom je van alles tegen.
    Wat mooi, iemand die uitdeelt op een vredige plek. ❤️