Dag 36 Bijna niemand gezien vandaag (715,5 km)

13 oktober 2021 - Palas De Rei, Spanje

Ik heb vandaag nog weinig mensen gezien. Vannacht lag ik in een grote slaapzaal met 130 bedden. Wel veel mensen gezien, maar niet gesproken dus. Gelukkig maar de helft van de bedden bezet en wel een goeie afzuiging in het plafond.

Vanmorgen vroeg weg om de grote meute voor te zijn en dat is goed gelukt. Maar  verder was het alleen lopen, prachtige uitzichten dat wel maar weinig mensen gezien en niemand gesproken.

Het was lastig om gisteren nog een eetplek te vinden met die drukte maar vijf uur was ik terug in de herberg. Lekker de rugzak achter op het bed, de benen er boven op en zo heb ik gelegen tot vanmorgen zeven uur. Heerlijk uitgerust.

In Palas de Rei heb ik een éénpersoonskamer voor € 25, wel gedeelde badkamer, ik heb heerlijk gedoucht en ik slaap vannacht in een lekker bed met eigen handdoeken en lekkere lakens. Jongens wat heb ik het goed en lux thuis. Goed om dat te blijven realiseren. De Camino is echt niet meer voor weinig draagkrachtige mensen. Vergeleken met 2019 ben ik veel meer geld per dag kwijt. Toch eet ik sober en slaap 90 % in de grote slaapzalen. De winst kun je misschien halen als je herbergen kiest waar je zelf kunt koken. Die energie heb ik niet.

Er ging iets fout net. Misschien krijg je de aankondiging dubbel?

Het filmpje vind je hier.

1. Leonie Brok-Elfering:
    13 oktober 2021
    Geniet van je bedje, lieverd!
  2. Merel:
    13 oktober 2021
    Wat mis ik jou! Maar ik ben zo blij dat je het goed hebt daar! Ik ben zo trots op mijn pappie!!! 😘😘😘😘😘🥰🥰🥰🥰🥰
  3. Willem:
    13 oktober 2021
    Ik hoi van jou lieverd 🥰🥰🥰
  4. Rien van de Koolwijk:
    Beste Willem ,
    Het voelt weer even als in coronatijd : wel mensen gezien maar niet gesproken. Met een boogje er omheen gelopen. Zo voelde ik me in het appartement, toen ik hier vorig jaar kwam wonen .
    Met heel veel genoegen lees ik iedere dag jouw reisverslag en de bespiegelingen die jij aan al die ontmoetingen en ervaringen wijdt . Bedankt daarvoor. Jij bent nog op een leeftijd dat je zo’n avontuurlijke tocht kunt maken , zelfs slaapgelegenheden , die mij aan jeugdherbergen doen denken , schuw je niet . Ik vind ‘t knap !
    Veel plezier en succes op de verdere tocht ri Santiago en hartelijke groeten, Rien
  5. Clemens Crombach:
    13 oktober 2021
    Het komt maar zelden voor dat je nagenoeg niemand op je tocht spreekt. De voorgaande dagverslagen gaven interessante ontmoetingen weer. De verschillende slaapgelegenheid met meer of minder comfort zijn goed om de luxe van de thuissituatie extra te waarderen. Helaas is de camino kennelijk niet meer weggelegd voor minder draagkrachtigen. Dat is jammer en maakt de tweedeling in de maatschappij weer eens duidelijk. Ik hoop voor je, Willem, dat de komende dagen weer mooie ervaringen jouw deel worden. Groetjes van Clemens
  6. Frans en Tilly:
    13 oktober 2021
    Mooie ontmoeting voor ons met jou, met Willem.
    Sfeervol filmpje met mooie muziek...Dankjewel!
  7. Marjan Hamelinck:
    14 oktober 2021
    Dag Willem,
    Sinds ik jou in de buurt van Léon een paar keer sprak, zijn we allebei een heel eind opgeschoven in de camino. Ik had je graag een keer een whatsapp bericht gestuurd om te vragen hoe het met je gaat, maar mijn telefoon ging kapot. Ik heb nu wel een andere telefoon, maar helaas verloor ik alle camino-contacten. Als jij mij een bericht stuurt, kan ik jou ook weer eens een bericht sturen!
  8. Willem:
    14 oktober 2021
    Je dacht dat je oefensessie voor Dansmar...janneke niet was vast gelegd schreef je,maar ik heb een huppelende Marjan vastgelegd op film. Heb je nog tegoed van mij. Staat ook in mijn dag filmpje dat we elkaar zo vroeg tegen kwamen. Vandaag ben je in Santiago. Machtig mooi! Ik zal mijn tel.nr in hé Polar steps zetten.
  9. Marjan Hamelinck:
    16 oktober 2021
    Haha .. heb je dar echt gefilmd ?
    O dat wil ik graag een keertje zien !