Dag 9 Rustdag Logroño

16 september 2021 - Logroño, Spanje

Rustdag? Nou ja, het is half vier, alles wat ik wilde doen en zien is klaar en ik heb al 11 km gelopen. Hoe is het met de voeten? vraagt Marian. Eén blaar, maar de compeed doet zijn ding en ik kan er goed mee lopen. Sinds die lange tocht gisteren wat pijn aan mijn scheenbeen, daar zit nu een rekverband om en dat voelt goed.

Het nadeel van zo'n rustdag is dat een heel groepje inmiddels Caminovrienden verder trekt. Ik zit nu in een herberg met nieuwe mensen. Nieuw uitdaging. Nieuwe verhalen.

Vanmorgen eerst mijn pakje gepost. Wat een gedoe. De rij achter mij werd steeds langer omdat de twee samen het probleem van een pakje naar Nederland gingen oplossen. Het lag aan de computer zeiden ze.

1 kilo naar huis met dingen die belangrijk zijn voor mij. 25 euro zonder spoed. Hoe doet Amazon dat toch?

Actie Zwerfafval

Bij Decathlon een licht shirt met lange mouwen gekocht. En sokken.

Alweer? hoor  ik Leonie verzuchtten. De nieuwe teensokken zijn nu al stuk. De oude, zelfde merk, doen het al 100-den km's..

Kom ik op een terras voor de vijfde keer een US familie tegen. Zus en broer, vrouw van de broer en een oudere goede vriend. Ze zijn in Pamplona begonnen en alleen die eerste etappe gelopen. Dat kwam ik de zus achterop. De rest was al vooruit.

De volgende etappes zijn ze met de bus gegaan. Het was toch wel erg zwaar.

Nu zitten ze hier op een terrasje en gaan morgen met de trein naar Leon en daarna door naar Santiago. Bye bye gezwaaid.

Nieuwe herberg want je mag overal maar één nacht blijven.

Albergue de peregrinos de Logroño

Morgen de langste etappe, 29 km.

1. Margo Crombach:
    16 september 2021
    Bezigheden genoeg op je rustdag. Morgen weer fijn wandelen.
  2. Marga:
    16 september 2021
    En vanavond lekker vroeg naar bedje en morgen weer een nieuwe dag.
    Tot morgen!
  3. Sanneke:
    16 september 2021
    De eerste keer camino vrienden achterlaten voelde voor mij vreemd en een beetje alleen. Het leuke is, later kom je de meesten vanzelf weer tegen!
  4. Clemens Crombach:
    16 september 2021
    Waar een rustdag al niet aan op kan gaan, Willem. Ik hoop dat je toch tijd hebt gevonden om wat rust te nemen. Soms krijg je daarbij hulp uit onverwachte hoek zoals bij het postkantoor waar je een half uur in de rij mocht staan. Ik wens jou toe dat je morgen voor de lange tocht lekker fit bent en geen gedoe op je pad vindt. Groet, Clemens
  5. Merel:
    16 september 2021
    Misschien haal je je caminovrienden weer in wanneer zij een rustdag houden ;) Dikke kus en ik houd van jou!
  6. Ingrid:
    16 september 2021
    Dat heet dan een rustdag. Haha. Ben trots op je pap. Hele dikke kus.
  7. Annemiek en Theo Legius:
    17 september 2021
    morgen uitgerust weer verder, succes!