Dag 23 en 24 Pamplona en Eindhoven

11 mei 2019 - Eindhoven, Nederland

Dag 23 en 24 Pamplona en Eindhoven

Ik heb gisteravond om kwart over negen vanuit mijn eigen stoel in Eindhoven, de zon in prachtige rode kleuren achter de einder zien zakken. Een vermoeidende lange dag die om half zes begon. Maar we zijn weer thuis. Met de start in Lourdes erbij ben ik precies vier weken weg geweest, het voelt als vier maanden. Nu mis ik mijn hondje nog, maar dat komt wel weer dit weekeinde.

Van het ziekenhuis kreeg ik voor 5 dagen medicatie mee. Dinsdag staat een afspraak met de huisarts. Ik mocht reizen, ik mocht vliegen, maar ik ben nog niet beter.

Iets heel geks.  Soms schiet ik wakker in paniek. Ademnood, een soort abneu-gevoel, terwijl er niets aan de hand is. Ik denk dat het een angstprikkel is die ik de aan laatste nacht in de Alberge heb overgehouden. Toch al minder lucht op kunnen nemen, en dan die bedompte lucht van een dubbele kamer met 24 bedden, ramen dicht. Paniek bij het idee dat ik daar weer tussen lig, doet me dan wakker schrikken. Dat wordt nog een werkje om daar weer van af te komen merk ik.

Donderdag om twee uur ontslagen,

Voor het ziekenhuis, ontslagen

heerlijk overnacht in het hotel waar Leonie verbleef, dat kon en mocht zo maar.

Kwart voor zes, wachten op de taxi

Om 6 uur met de taxi naar het station, ruim vier uur in de trein naar Barcelona. Daar de transfer met de trein van het centraal station naar de Airport. En om 16:15 een vlucht naar Eindhoven. Fantastische support van de kids met boekingen en afhalen, boodschappen in huis noem maar op. Thuis mooie bloemen die een prachtig welkom gevoel gaven.

Heerlijk welkom thuis

Het is gek om thuis te zijn, ik had nog een maand weg zullen blijven. Het is ook heel fijn om weer thuis te zijn, samen te zijn, nu aan onze gezamenlijke "oude dag" te beginnen. Zo indrukwekkend voor ons allebei hoe jullie meegeleefd hebben, dat voelt zo warm en gedragen. Mensen waarvan ik het helemaal niet had verwacht die elke dag reageerden, anderen waar ik niets van hoorde, maar waar nu blijkt Leonie veel contact mee had. Soms een klein berichtje dat ik merk dat iemand alles heel intens heeft gevolgd terwijl die voor mij helemaal uit beeld bleef. Ik liep mijn Camino, jullie volgden die op je eigen wijze. Prachtig dat dit allemaal kan, ieder zichzelf mag blijven en dat we van elkaar genieten. "Ga je hem volgend jaar afmaken Willem?" Ik zeg daar nog geen ja op. Ik heb Santiago niet bereikt, maar mijn persoonlijke doel minstens een heel eind wel. En ik schreef al dat ik me daar zoveel rijker door voel.

Nu sluit ik mijn blog dus wel af. Dat gedoe rond artsen wat nu nog volgt, dat hoor je wel in de wandelgangen, voor zover dat nog interessant is.Ik pak de draad weer op, probeer ook van binnen thuis te komen en echt beter te worden. Ik ben met 8 kg op mijn rug vertrokken, net zoveel kg heb ik er in deze vier weken afgelopen. Dat er af houden is ook een werkje.

Lieve groet, heel speciaal ook van Leonie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margo Crombach:
    11 mei 2019
    Fijn dat je weer samen thuis bent. En dat wij mee mochten leven. Tot gauw
  2. Herma:
    11 mei 2019
    Zo blij dat jullie weer thuis zijn. Zo bijzonder hoe jullie er in staan. Die dankbaarheid, en het genieten, en de intensiteit, de liefde en de genegenheid.voor iedereen. Wat de kinderen hebben gedaan, wat een heerlijk, eerlijk gezin zijn jullie toch.
    Dank jullie voor het delen, mee mogen leren in kijken naar, omdenken, meehuilen, mee tevreden zijn. Dikke knuffel voor allen en tot snel.
  3. Jos:
    11 mei 2019
    Fijn voor jullie beiden dat je weer thuis bent, Willem. Ook de nachtrust zal wel weer gauw als vanouds zijn in jouw eigen omgeving. Geniet weer van je eigen mooie appartement en gauw tot ziens.
  4. Clemens Crombach:
    11 mei 2019
    Wat moet het toch voor jullie, Willem en ook Leonie, heerlijk zijn om weer thuis op je eigen vertrouwde plekje te arriveren na zoveel troubles op je pad richting Santiago.
    Willem , nu heel veel sterkte met het verdere herstel zowel in je hoofd alsook in je lichaam. Laat alles maar op je af komen en geniet van elk moment met je dierbaren om je heen. Leonie: geniet van de veilige thuiskomst van Willem, ook al is dit een maand eerder dan gepland.
  5. Gabi en Ferenc:
    11 mei 2019
    Zo blij dat jullie weer thuis zijn! Groetjes voor jullie fantastische dochters ook.
  6. Mieke de Roo:
    11 mei 2019
    Super dat je er weer bent! Was wel heel spannend allemaal voor ons laat staan voor jullie! Zoals je zelf al zegt je bent nog niet beter. Wij wensen jou dan ook heel veel beterschap en op naar het vrije leven samen met Leonie! Gr. Koos en Mieke
  7. Frans en Marianne:
    Lieve Willem en Leonie,
    Wat fijn te horen en zien dat je weer thuis bent. Omringd door zorgzame lieverds. Ik mocht je hondje ontmoeten bij Paula paar weken geleden, wat een dotje. Snap dat die nu nog ontbreekt. We wensen je er voorspoedig herstel en alle goeds voor jullie samen. En dank dat we met je mochten meeleven. Het ga jullie goed. Tot ziens
  8. Herma Verspaandonk-Brok:
    Hi Willem en Leonie,
    Het was een heel avontuur, maar fijn om nu thuis te zijn! Tijd om te gaan genieten van jullie “oude dag” ;-).
    Hartelijke groet, Herma
  9. Annie de Bruijn-Roelands:
    11 mei 2019
    de 7 G's van Anna. het gaat jullie goed "Liefde en vertrouwen"
  10. Niesje:
    11 mei 2019
    Fijn dar jullie samen weer thuis zijn, geniet ervan. 🌷🍀
  11. Ans van Kampen:
    13 mei 2019
    Willem, fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Ik vond het zo mooi om te zien hoe jij je pad liep en ons daarvan op de hoogte hield, hoe jij in het leven staat en hoe je dat met ons deelde. Nu lekker thuis herstellen en verwerken. 🍀🍀