Impressie dag 5, L' Hôpital St-Blaise,

21 april 2019 - L'Hôpital-Saint-Blaise, Frankrijk

Zie de video "L'Hôpital St. Blaise 21564 stappen"

Totaal 112687 stappen

Het was een gevecht met mezelf vandaag. De eenzaamheid was te sterk, ik ga toch naar St. Pied de Port. Drie tochten, in plaats van de rustige route via de Somport. In Sint PdP starten de meeste mensen.

De lieve Paaswensen en reacties hebben me er erg doorheen getrokken vandaag. Dankjewel. Ik vind het jammer dat deze reislogger niet de mogelijkheid geeft om op de opmerkingen afzonderlijk te reageren. Ik lees alles en het helpt enorm in deze eerste week.

Zalig Pasen allemaal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Clemens Crombach:
    21 april 2019
    Ik hoop, Willem, dat de door jou als te sterk gevoelde eenzaamheid zich niet meer zal voordoen. Alle mensen die jij deelgenoot maakt van je reisverhalen dragen jou een warm hart toe. Laat zo die eenzaamheid jou niet de baas worden.
  2. Tonny:
    21 april 2019
    Ik denk aan je en ik wens je heel veel kracht , je loopt niet alleen .je heb me weleens een kaart gegeven die ik nog steeds heb de kaart tekst begint met, Twee sporen in het zand , verder ken je het gedicht wel .ik zal een kaarsje branden voor jou want je bent niet alleen
  3. Anneke:
    21 april 2019
    Vanuit Boedapest dragen we je een warm hart toe Willem. Wij willen graag met je meelopen deze tocht. Ook al is het, helaas, niet fysiek.
    Vandaag zijn Maartje en ik naar een Engelstalige mis geweest in de Basiliek. Indrukwekkend. Zo hebben we Pasen gevierd in deze stad. Waar je ook bent Pasen is dichtbij. Liefs van ons beide.
  4. Niek:
    21 april 2019
    Opnieuw een verstandig besluit Willem. Je mag de Pyreneeën niet onderschatten. Als je daarboven door een sneeuwbui wordt overvallen, zit je al gauw echt in de problemen. Bij Saint Jean Pied de Port is de overgang in deze tijd van het jaar vrijwel zonder risico en lopen er zeker meer mensen dezelfde route.
    De eenzaamheid zal wel wennen. Hoort ook wel een beetje bij het pelgrimeren. Het is wel fijn als je s avonds wat aanspraak hebt.
    Wandel ze!
  5. Annemiek en Theo Legius:
    22 april 2019
    Willem denk maar aan de laatste tekst uit de Passion
    "wie geloofd is nooit alleen"
    Houdt moed we blijven met je meegaan!
  6. Marijke:
    22 april 2019
    Willem, dat was wel een diep dal en dat op 1e Paasdag! Die herbergier zullen we laten ontslaan. In gedachte lopen we wel met je mee, iedere dag opnieuw. In St. Jean moet je wel veel lopers op je pad vinden, dat geloof ik zeker. In deze tijd van het jaar zijn daar zeker mensen die gaan lopen. Ook al was onze Pasen het tegenovergestelde van jouw eenzame dagen. Met de kleinkinderen om ons heen, eieren zoeken, naar de dierentuin en gisteren met hun ouders en oma lekker genoten van Danny's uitgebreide Indische rijsttafel buiten in de tuin in de zon. Jouw koor heeft trouwens meegedaan aan de Passion Best, zoals je weet. Vis Anneke hadden we kaartjes gekregen en we hebben genoten. Het was ontroerend mooi. Goed gezongen en met 2 vertellers waarvan 1 het oorspronkelijke lijdensverhaal vertelde en de ander een lijdensverhaal uit deze tijd gezien vanuit het perspectief van een moeder die ook bijna alles verloor, maar toch iedere keer verder kon. Prachtig. Lieve Willem, we lopen verder met je. Dikke knuffel, Marijke en Danny
  7. Henny:
    22 april 2019
    Dag Willem, van Theo en Anneke ( onze buurtjes zoals je wel weet) je site gekregen zodat óók wij met je mee kunnen lopen. Een echte pelgrim die ook de eenzaamheid meemaakt...... bewondering daarvoor ! Succes en met groet, Jacques en Henny

P.S. zijn altijd geinteresseerd in Santiago Pelgrims.
    Jacques zijn broer en vrouw liepen hem 10 jaar geleden vanuit Budel.
  8. Anneke:
    22 april 2019
    Willem ik vind dat je het super goed doet, ik doe het je echt niet na. Zeker nu niet want mijn Pasen was echt niets😬 ziek op bed.
    Willen heel veel succes 👍