Impressie dag 4, Oloron St. Marie

20 april 2019 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Zie de video later vanmiddag "Oloron-Sainte-Marie 27707 stappen"

Totaal 91123 stappen.

De zaterdag voor Pasen heet Stille Zaterdag. Het is helemaal een stilte week. De pelgrim op wie ik mijn hoop had gesteld was geen pelgrim en kwam vannacht om 1:00u ladderzat naar boven.

Het impulsieve besluit om links af te slaan, werd me sterk afgeraden. Dus toch naar Oloron St. Marie. 24 km. Ik wil daar met Pasen graag zijn. De kleine dorpen zijn leeg, geen vieringen omdat er geen pastoors meer  zijn.

Vol goede moed begonnen aan deze eerste lange tocht. Overal de winkels dicht. Af en toe kan ik water krijgen, maar ik heb niets bij me verder. 13 kilometer rond het vliegveld is toch een andere categorie dan 13 km via een rotspad een steile berg  over. Dan is een gemiddelde van 1,5 km per uur nog veel. Om 14:00 zit ik er door. Nog 5 km, maar mijn voeten weigeren. Ik heb ze van alles beloofd maar ze weigeren.

Er staat een Gite langs de weg. Ik bel aan, de mevrouw heeft geen plek, maar ik heb wel koffie... Een stukje chocolade van 85% doet wonderen. "Ik breng u naar de albergue in Oloron", besluit ze. Ik kan wel janken.

De herberg gaat om 15: 00u open. In een restaurantje kan ik alleen nog een grec (?) monsieur krijgen. Geen idee, maar het ziet er uiteindelijk heerlijk uit.

Morgen rustdag. Zeker weten!

1. Margo Crombach:
    20 april 2019
    Wat heerlijk dat er mensen zijn, die je helpen. Rust goed morgen en zalig Pasen
  2. Leonie Brok-Elfering:
    20 april 2019
    Lieverd, dat zat niet mee. Ik wacht met spanning je filmpje af. Eerst maar eens rusten. Dikke kus!
  3. Niek:
    20 april 2019
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij bent dat je je aan je oorspronkelijke plan houdt Willem. De route via Laruns is aanmerkelijk hoger dan de Somport. Zo vroeg in het jaar is dat vragen om problemen als je daar niet voor uitgerust bent.
  4. Annemiek en Theo Legius:
    20 april 2019
    Willem maar lekker wat rust nemen, luisteren naar je lichaam.
    Hoe je dat gaat beleven is nog onduidelijk maar we wensen je
    ZALIG PASEN geniet ervan!
  5. Marijke:
    20 april 2019
    Willem, pas goed op jezelf!!!! Er zijn zeker grenzen aan wat je van jezelf mag vragen.
    Uitrusten en Pasen vieren!
    Als er weer van die mooie filmpjes komen, denk ik toch steeds: ik zou wel een stukje in het echt mee willen lopen. Wat bijzonder en wat prachtig.
    Liefs,
    Marijke
  6. Clemens Crombach:
    20 april 2019
    Willem, let goed op jezelf en vraag niet teveel van "broeder ezel". Ik wens jou zalig Pasen en goede rustmomenten.
  7. Tries van Hout:
    20 april 2019
    Henk en ik wensen je Zalig Pasen! Rust goed uit! Zet 'm op!