Oooh no...

6 april 2019 - Eindhoven, Nederland

Gisteren om 7:00 vertrokken met volle bepakking naar Tilburg. Laatste voorbereiding, 35 kilometer. Gewoon proberen.

Ik loop van het station naar het kanaal. Het stinkt wel hoor  al dat verkeer. En ik kan me ook niet herinneren dat de bagage zo zwaar voelt. Straks buiten de stad met frisse lucht...

Maar het wordt steeds erger. Alsof ik niet genoeg lucht krijg. Na een half uur kan ik niet verder. Ik zit te gieren om lucht. Geen pijn op de borst, ik bel dus niet met 112. Na 15 minuten is het gezakt. Maar ik loop niet verder. Ik zoek een bushalte. Onderweg moet ik weer gaan zitten. Uiteindelijk ben ik om 10:00 thuis.

De huisarts maakt meteen tijd. En om 12:30 lig ik op de EHBO.

C2181292-9C45-4CA8-A6DE-F49599C4ACB3

Vol plakkers. Hartfilmpjes die zijn goed, later blijkt na de CT scan dat er ook geen sprake is van longembolie.
Om 17:30 word ik naar huis gestuurd. Maandag moet ik terugkomen voor een fietstest." Misschien een virus of een lichte longontsteking?", opperen de beide artsen. Ze zullen er komende week alles aan doen om duidelijk te krijgen of het verantwoord is dat ik zaterdag vertrek.

Dat is slikken. Zo onverwacht dit. Gelukkig nu, en niet over anderhalve week in de Pyreneeën. Onzeker ook.
Niet inspannen tot de test. Ik voel als ik nu buiten zou gaan lopen, dat die benauwdheid zo terug komt.
Ik hou je op de hoogte, voor nu naar buiten kijken, genieten van de zon en het mooie weer.
Ik word lekker verwend hier.

1. Marleen Heijltjes:
    6 april 2019
    Dat is heftig, en balen. Maar inderdaad beter hier dan onderweg.
    Hopelijk gaat de fietstest maandag goed en wat dan ook belangrijk is, is dat je dan niet meer onzeker bent over je conditie.
    En je met een gerust gevoel kunt vertrekken. Veel sterkte en succes. 💋
  2. Annemiek en Theo Legius:
    6 april 2019
    Wat vervelend dat dit je nu overkomt. Waarschijnlijk zal de fietstest wat meer duidelijkheid geven en je gerust stellen. Dus even afwachten en ontspannen maar!
  3. Willemien:
    6 april 2019
    Ik ben geschrokken van je verhaal, Willem. Geen fraai gezicht om je vol met plakkers en aan draadjes te zien liggen.
    Hopelijk vinden ze snel waar het aan ligt.
  4. Margo Crombach:
    7 april 2019
    Dat is schrikken Willem, voor jou, maar ook voor Leonie. Sterkte morgen. Rn houd ons op de hoogte
  5. Clemens Crombach:
    7 april 2019
    Wat een nare gebeurtenis. Ik hoop dat de artsen morgen duidelijkheid en uitsluitsel kunnen geven. Inderdaad zou het heel fijn zijn als je met een gerust hart op reis zou kunnen gaan. We horen graag morgen verdere berichten over je gezondheid.
    Doe veel groeten aan Leonie.
  6. Anneke:
    10 april 2019
    Jee Willem, wat schrikken zo vlak voor je vertrek, doe vooral rustig aan.
    Heel veel groetjes Anneke