Impressie dag 11 Roncesvalles

Zie de video Dag 11 as Roncesvalles

37989 stappen

Totaal 226527 stappen

Wat een heftige dag.

Van 7:00 tot 17:00 gelopen. Dan kom je aan in Roncesvalles, grote Alberge met 214 bedden. Vol!

Dit is gekkenwerk toch. We worden in een taxi gestopt en naar een camping gebracht. Reuze gezellig. Koreanen, Roemenen, Brazilianen, Amerikanen, Nederlanders, Bulgaren. Allemaal ontmoet en mee gesproken. Maar ik vraag me tegelijk af of ik dit dan zoek. Het is van het ene uiterste in het andere.

Zo'n zware etappe. En dan koos ik nog de route over de col d'Ibañeta. 1040 meter. De route Napoleon is 1400. Die zat vandaag in dikke  mist. Ik kreeg tegen 16:00 wel schrik. Was ook aan het niveau van de wolken. Was een van de laatsten van de dag. Om,14:00 dacht ik dat ik de top al had bereikt, het bleef maar klimmen tot 16:45.

Dan is de herberg dus vol. Dan weet je het even niet meer. Maar de weg zoekt zijn eigen oplossingen. Heb een heel leuke avond met vier leeftijdsgenoten uit Engeland die drie weken op de motor rondtoeren.

Morgen maar eens nadenken. Want als ik doorloop houd ik het probleem van volle herbergen

1. Margo Crombach:
    27 april 2019
    Ik zie geen video, maar dat zal wel aan mij liggen. Ligt die camping ver van de Camino route, met grotere loopafstand tot gevolg? Sterkte met afwegen Willem
  2. Zr. Elisabeth:
    Beste Willem
    Ik bewonder je moed en doorzetting vermogen ,ik wens je sterkte veen moed en vertrouwen dat het je morgen weer zal lukken ,
    Een fijne zondag en dank je wel .
    Veerl groeten en gebed van mij
  3. Willem:
    27 april 2019
    De video is intussen vrij gegeven. Duurt soms wat langer
  4. Geertje Tobé:
    28 april 2019
    En dat zijn niet allemaal wandelaars zoals jij. Ze zeggen...soort zoekt soort, maar daar zit alles door elkaar.
    Vandaag mooi wandelweer.♥️
  5. Niesje:
    28 april 2019
    Hallo Willem, je bent een doorzetter, ik heb Grote bewondering voor jou. Ik hoop op goed wandel weer, en hoop dat je vandaag een herberg vind met een slaap plaats.
  6. Carla:
    28 april 2019
    O jee, ik heb in het begin wel eens gedacht "be careful what you wish for". Dit is inderdaad niet helemaal wat je bedoelde, ben ik bang. Nu had je vandaag ook wel een hele lange dag. Is het mogelijk om iets kortere etappes te lopen, zodat je eerder aankomt en de slaapplekken nog niet vergeven zijn?
  7. Paul en Rian Langeveld:
    28 april 2019
    Beste Willem, wij liepen 11 jaar geleden dus 11 jaar jonger ook van die zware dagen. Camino is stap voor stap en zorgen dat je af en toe lotgenoten naast je hebt.
    Paul en Rian