Impressie dag 14, Mañeru

30 april 2019 - Mañeru, Spanje

Zie video Dag 14, Mañeru

16213 stappen
Totaal: 299092 stappen

Estella ben ik van plan. 21 en 4 kilometer.  Via een kopje koffie in Puenta La Reine, de koninginnebrug.
Het zou vlak moeten zijn maar het is vals plat. Na Puenta raak ik in paniek. Het lijkt op die beginnende longontsteking. Bel met Leonie. Kom Janie tegen uit VS die ook niet omhoog komt. We praten elkaar de berg over. Uiteindelijk realiseer ik me dat we in korte tijd weer meer dan 120 meter zijn gestegen. En... Een professional vroeg of ik geen rugpijn had. En dat heb ik al een paar dagen. Hij heeft mijn rugzak afgesteld. In zijn geheel 10 cm omhoog. Qua gewicht is het heerlijk. Maar precies waar ik altijd ademhaal, onder in mijn buik, zit nu een heel strakke riem.
Maar goed om 10:00 zit er 12 km op, ik vind een heerlijke albrrge en ben gestopt. Extra rustdag van gemaakt, want zo voelt het inmiddels al wel. 12 km is een rustdag. Het wordt hier al weer gezellig. Els en Lies, uit Weert en Meijel zijn gearriveerd. Die kunnen me weer bijpraten over Nienke en Pascal... O O, het begint al op een dorp te lijken.

Willem Brok

1. Geertje Tobé:
    30 april 2019
    Wat fijn die zorg voor elkaar. Niet alleen zien dat de rugzak hoger beter is, maar er ook mee komen.
    Heel bijzonder. En tranen van geluk. Dat gaat net een stap verder dan je gelukkig voelen. Kostbaar.
  2. Paul en Rian Langeveld:
    1 mei 2019
    Mocht je in Estella toch overnachten,dan is er een mooie refugio met eennuithangbord Hospital Peregrinos.
    Je kunt goed eten in Casa Nova, een restaurant op de eerste verdieping. Dat heb je wel verdiend! Mens sana in corpere sano!