Dag 18 en 19 Hopital de Navarra, Pamplona

5 mei 2019 - Pamplona, Spanje

VIer steentjes (en een kaarsje dat ik meegenomen heb uit Lourdes) het hadden ook 5 steentjes kunnen zijn of 10.

Op Cruz de Ferro liggen veel steentjes die Pelgrims meegebracht hebben om een last af te leggen of iets dat hen zwaar op het hart ligt

Marion een lieve vriendin vroeg me of ik een steentje voor haar mee wilde nemen.

Ik was blij verrast. En het bracht ons op een idee. Het kostte me wat moeite om te vragen aan meer mensen die volgens mij een zware kar trekken, of ik voor hun ook een steentje mee mocht nemen.

Een moeilijke vraag want hoe weet je of iets een last is voor iemand. Wat mij en ons nu overkomt, de Camino klaar, hartproblemen, voelt wel heel verdrietig maar ik vind het geen last. Ik ben gelukkig en rijk met Leonie en met de meiden en dat is alleen maar nog sterker geworden

Mijn vraag heeft flink aan het denken gezet merk ik.

4 steentjes zijn het geworden en ook wat andere wensen en vragen die daarbij horen. Die had ik graag in een klein ritueel neer willen leggen bij Cruz de Ferro.

Daarom brandt dit kaarsje en ik wil ook een klein gebed straks uitspreken bij de steentjes.

Niet bij Cruz de Ferro. Ik vind hier nog wel een andere passende plek. Ik hoop dat jullie mij deze oplossing niet kwalijk nemen. Je komt het gebed tegen in de video.

Sanneke zette een oproep op de Facebook pagina van de camino lopers. En zo waar, een prachtige Poolse Alica meldt zich met ondergoed, bubbeltjeswater, walnoten en een sudokuboekje. Alica, your great.

Morgen hoop ik dat ze gaan kijken wat er precies met mij aan de hand is. De verzekering heeft het mogelijk gemaakt. Leonie komt morgenvroeg naar Pamplona toe. Ik verheug me daar zo op. Ik ben een rijk mens met alles wat er op mijn pad komt. En ja... het kaarsje brandt ook voor jou.

Lieve groet, ook van Leonie.

(Het is fijn als je vanavond niet naar haar gaat reageren. Ze slaapt al. Morgenvroeg moet ze heel vroeg weg. En ze moest alles nog inpakken.)

1. Jeanny:
    5 mei 2019
    Dank je wel Willem, dat je het kaarsje ook voor mij en je 43 mede wandelaars op je blog hebt laten branden. Ik ben erdoor geraakt...
    Morgen ga ik voor jou een kaarsje aansteken in de hoop dat je snel en opgeknapt naar huis mag.
    Fijn dat Leonie er is morgen. Dan heb je alles dat je nodig hebt!
  2. Zr elisabeth:
    5 mei 2019
    Dank je wel Willem morgen steek ik een grotere kaars aan voor Leonie en voor je dat alles goed mag komen dat alles meevalt ik ga met je mee op de moeilijke weg je hoeft het niet alleen te doen
    Sterke en doe veel groetjes aan Leonie
  3. Frans en Ine:
    6 mei 2019
    Willem jammer dat je nu de reis moet stoppen maar we wensen je heel veel beterschap
    Fijn dat Leonie morgen naar je toekomt.
    Bedankt voor je reisverhalen heel knap hoever je al gelopen hebt chapeau!
    Heel veel sterkte en kom weer veilig thuis
    Groetjes van ons Frans en Ine van Cuyck Tot Ziens
  4. Marga:
    Lieve Willem,
    Wat mooi heb je het verwoord. Liefde is alom aanwezig als je het kunt en wilt voelen. Welke naam je er aan geeft maakt niet uit. Fijn via jouw vlog mee te maken hoe het met jou en voor jou gaat in deze onverwachte tijd.
    Wat moet het goed voelen straks Leonie te omarmen en samen de dagen door te maken. Ik wens jullie alle sterkte. Een dikke digitale knuffel!
  5. Gerard en Marie-José:
    6 mei 2019
    Vandaag brandt hier een kaarsje voor jou en Leonie. Fijn dat jullie vanaf vandaag samen zijn om je teleurstelling en herstel te verwerken en te dragen. Wij wensen je veel beterschap. Gerard en Marie-José xx
  6. Lieve Callens-Bonduelle:
    Beste Willem
    Pas sinds een paar dagen heb ik je blog, verhalen gelezen.
    Spijtig dat je de wandelroute moet onderbreken. Beterschap een goed herstel en voorspoedige terugreis toegewenst!
    Groetjes, ook aan Leonie,
    Lieve Callens
  7. Maartje Melaet:
    Hoi Willem,
    Wat spijtig dat je de Camino niet kan afmaken en wat knap van je dat je het positieve blijft zien. Fijn dat Leonie morgen weer bij je is.
    Lieve groet aan jullie beide,
    Maartje