Dag 16, Hopital de Navarra Pamplona. Slot

2 mei 2019 - Pamplona, Spanje

230 km gelopen

Dankjewel voor alle lieve en kostbare reacties. Ook naar Leonie toe.

Ik word grondig onderzocht. Ze denken eerder aan vocht in de longen door een verminderde hartfunctie.

De Camino afmaken? “No no absolutamente no.”

Duidelijk mijn Caminoreis is over. We overleggen  nog  of het verdere onderzoek hier plaats vindt.

Dat betekent ook dat dit mijn laatste blogje is.

Een paar dagen geleden ging het er over met wie iedereen liep.

”Loop je alleen? vroegen ze. Ik zei nee met een groep van 44. Waar zijn die andere 43 dan? Ik legde uit wat jullie voor me betekenden. Dat was een prachtige ervaring. Ook voor diegenen die “maar” met zijn tweeën liepen.

Dankjewel dat jullie er ook voor mijn grootste fan waren.

Dankjewel lieve fan en kinderen voor de support. Ik hou van jullie.

Doel niet volbracht, maar zoveel rijker geworden...

Willem

1. Margo Crombach:
    Lieve Willem,
    Wat knap dat je bij deze troubles zoveel positieve ervaringen en gevoelens hebt.
    Sterkte en tot gauw. Leonie hoop dat ie gauw weer bij je is.
  2. Marleen Heijltjes:
    Hoi Willem. ❤️
    Dank je wel voor het mogen meelopen. Tot heel gauw. Veel liefs. Ook voor jou Leonie.
    Veel liefde samen en tot gauw.
  3. Leonie Brok-Elfering:
    2 mei 2019
    Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor alle liefs, dat jullie ons toedragen. Voor wat dat betreft is deze verkorte Camino voor ons een groot cadeau. Willem schrijft, dat dit zijn laatste blogje is, maar ik stel toch voor, dat hij jullie via deze weg nog laat weten, wanneer hij weer veilig thuis is. Ik zal daar op aansturen.
    Nogmaals veel dank!
  4. Willemien:
    2 mei 2019
    De tranen biggelen over m'n wangen.
    Je bent er zó lang mee bezig geweest en dan ineens hoor je een definitief nee.
    Heftig hoor, voor jullie allemaal.
    Willem, je hebt ook ons veel rijker gemaakt door jouw verhalen en je mooie video's.
    Je hebt ons -in alle kwetsbaarheid - laten zien dat je pad niet altijd makkelijk was. Ook de euforie mochten we meemaken. Je liet ons door jouw ogen kijken.
    Onze tijd in Lourdes was prachtig en zal met me meegaan. Maar voor mij zal ook de camino altijd verbonden zijn met jou. Dankjewel.
    Hoop dat je vlug naar Eindhoven kunt komen en dat je snel weer opknapt. Liefs voor jou
  5. Clemens Crombach:
    Dag Willem,
    Ik hoop dat je spoedig weer naar je veilige en vertrouwde plek in Eindhoven bij Leonie kunt vertrekken. Ik wens jou, Leonie, ook heel veel sterkte toe.
  6. Mirjam:
    2 mei 2019
    Een veilige thuis reis. Er zijn dierbare mensen die op je wachten.
  7. Carla:
    2 mei 2019
    Ik hoop dat je snel opknapt en weer lekker naar huis kunt. En de camino loopt niet weg. Als je over een jaar of zo weer zin hebt, pik je hem gewoon weer in Pamplona op!
  8. Gerard en Marie-José:
    2 mei 2019
    Heel veel beterschap en sterkte, ook voor Leonie!
  9. Frans en Marianne:
    2 mei 2019
    Lieve Willem dank dat we op deze manier reisgenoten mochten zijn. Voorspoedig herstel en dikke kus voor jullie beiden.
  10. Jos:
    2 mei 2019
    Hopelijk word je snel uit het ziekenhuis ontslagen en kan je naar huis. Je bent nog jong genoeg om zonder voorafgaande longontsteking de Camino toch een keer te lopen, te beginnen in Pamplona.
    Goede thuisreis!
  11. Herma:
    2 mei 2019
    Apart hoe het "leven" zich in 14 dagen kan laten beleven met alle hoogtepunten, dalen, vreugde, intense eenzaamheid, diepe blijdschap; genieten van alle mensen die meereizen, genieten van je veilige haven in Eindhoven. Ook voor mij. Ik heb genoten, ook van alle reacties op jou en Leonie. Ik ben dol op jullie en heel trots op jou dat je dit volbracht hebt. Ik hoop jullie gauw te zien en te kunnen knuffelen. Hele Dikke knuffel voor nu en tot snel.
  12. Robert Zwanenberg:
    2 mei 2019
    Hopelijk ben je snel weer thuis bij Leonie. Heel veel beterschap en nogmaals bedankt voor het delen van je reiservaringen!
  13. Mariet&Jo Goossens:
    2 mei 2019
    Willem hopelijk knap je snel op zodat je naar huis kan.
    Goede reis en dank voor het delen van jouw verhalen.
  14. Tries van Hout:
    2 mei 2019
    Heel veel sterkte en hopelijk snel terug bij Leonie en de rest. Ik vind het knap van je hoe je ons hebt laten mee beleven. Bedankt.
  15. Marga:
    2 mei 2019
    You got iT Je liep jouw camino. Je hebt jouw droom deels beleefd en gevoeld.
    Ik wens je snel duidelijkheid en een goede terugreis naar jouw geliefden! 😘
  16. Tonny:
    2 mei 2019
    Fijn dat ik in gedachte mee heb mogen lopen en dat ik een stukje Lourdes en natuur heb mogen beleven
    En een stukje van jou zelf ,emotie, vreugde,en je verdriet en je voetjes die één werden met jou
    Wordt snel maar beter
    Wanneer je thuis komt zul je in de watten gelegd worden door jou liefste schatten denk ik zo
    Ik hoop op een snelle terug keer naar ons nederlandje
    Wij horen het wel💐
    Groetjes Tonny
  17. Gabi en Ferenc:
    2 mei 2019
    Sterke voor kommende dagen. We zijn ook veel rijker geworden door met je mee te kunnen lopen. Veel liefs.
  18. Anneke:
    2 mei 2019
    Willem, voor mij ben je een topper🤩. Je hebt de vele kilometers👣 toch maar gedaan👊.
    Lieve groeten💐🍀
  19. Ivonne:
    2 mei 2019
    Lieve Willem, wat een prestatie en wat een ervaring ben je nu rijker.
    Ondanks de foute boel heb je iets fantastisch gedaan voor jezelf en voor al die anderen die met je meeliepen fysiek of lezend zoals ik.
    Dank je voor wie je bent.
    Lieve groet, ook aan je fans!😘🙋🏻‍♀️
  20. Jolanda Donders:
    2 mei 2019
    Willem, hartelijk dank dat we deelgenoot mochten zijn van jouw Camino. Het voelde bijzonder om mee te mogen rijden in jouw inspirerende roller coaster. Wel thuis.
  21. Jeanny:
    2 mei 2019
    Lieve Willem, het was heerlijk om met je mee te lopen door je verhalen en filmpjes. Ik heb er van genoten en keek er iedere dag naar uit. Dank je wel daarvoor 😘

Heel jammer dat je gezondheid je nu in de steek laat! Het vraagt kracht om daar naar te luisteren en naar te handelen.
    Hopelijk ben je snel weer thuis en knap je weer goed op!
    Veel liefs voor jou en Leonie 😘
  22. Geertje Tobé:
    Lieve willem en Leonie,
    Hartelijk bedankt voor het delen van alles rondom dit grote en goed voorbereide avontuur.
    Willem, van harte beterschap en misschien in de toekomst een vaarblog? ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  23. Annemiek en Theo Legius:
    2 mei 2019
    Willem jammer, jammer maar je gezondheid is het belangrijkste!
    Dankjewel dat we met je mee mochten wandelen, beterschap!
    Tot ziens, weer op Nederlandse bodem.
  24. Geestelijke verzorging Amarant:
    3 mei 2019
    Wat een pech, Willem. Gelukkig een paar kostbare weken achter je!
    Mede namens je oud-collega's wens ik je veel beterschap toe. Een behouden thuiskomst en we bidden voor de goede afloop.

Hartelijke groet,
    Leon